Hálózatfejlesztési költségek: fizessenek a tartalomszolgáltatók is?

Hálózatfejlesztési költségek: fizessenek a tartalomszolgáltatók is?

2008. július 17. 15:51, Csütörtök
A távközlési cégek, mint a British Telecom vagy a Deutsche Telekom létrehozzák a digitális autópályákat, a Google és más cégek pedig ingyen használják azokat. Ennek a gyakorlatnak azonban a BT és társai szeretnének véget vetni.


François Barrault
"Eddig nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy az olyan vállalatok, mint a Google, a YouTube és a Cisco egy halom pénzt kereshessenek. Ez a modell azonban elavult és a kereseti lehetőségek sincsenek igazságosan elosztva. Ráadásul valakinek ki kell fizetnie a számlákat" - szögezte le François Barrault, a British Telecom globális üzleti ügyekért felelős elnöke. A vezető úgy vélte: éppen emiatt a következő öt esztendőben át fog értékelődni az infrastruktúra-építők és a tartalomszolgáltatók szerepe, valamint a bevételekből és a költségekből való részesedése. Így a jövőben a kutatás-fejlesztésben egyaránt és egyforma mértékű szerepet vállalnak majd a két csoportba tartozó cégek.

A távközlési vállalatokra egyre nagyobb nyomás nehezedik az államok, a tartalomszolgáltatók és nem utolsósorban a felhasználók részéről, hogy folyamatosan fejlesszék hálózataikat, de eközben a költségeket csak ők viselik és az internethozzáférési díjak csökkenése miatt a bevételeik is egyre kisebbek.

"Úgy vélem, hogy a jövőben továbbra is a nagy távközlési konszernekre hárulnak majd a hálózatfejlesztési költségek. Egész egyszerűen nem marad más választásuk, ha csak nem az, hogy maguk is olyan attraktív szolgáltatásokkal és alkalmazásokkal jelentkeznek, amelyek segítségével növelhetik a forgalmukat" - jelentette ki Roman Friedrich, a Booz & Company szakértője. Barrault ennek ellenére kitart véleménye mellett, mivel szerinte a Google és a többi tartalomszolgáltató pontosan tudja, hogy rájuk van utalva.

Tény, hogy ezek a cégek jó szolgálatot tettek az ágazatnak, mivel felhívták a figyelmet az új online lehetőségekre, azonban miközben jelentős forgalmat generálnak - gondoljunk csak a YouTubera - a költségekből nem veszik ki a részüket. "Együtt kellene működnünk, meg kellene osztanunk egymással a tudást, a fejlesztéseket és az innovációt közösen kellene elősegítenünk. Amennyiben semmi nem változik, akkor igencsak kérdéses, hogy mikor valósulhat majd meg az a vágyálom, hogy a felhasználók akár 2 másodperc alatt letölthessenek egy filmet" - nyilatkozta François Barrault.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások