Adverticum: fej-fej mellett a Firefox és az Explorer

Adverticum: fej-fej mellett a Firefox és az Explorer

2008. július 29. 15:05, Kedd
Meglepő eredménnyel zárult az Adverticum július havi felmérése a hazai felhasználók alapvető szoftverhasználatáról.

Az előző hónap eredményei alapján várható Firefox előretörés minden várakozáson felüli lett: a Firefox 3 11%-os részesedést szerzett, ráadásul úgy, hogy a Firefox ha nagyon kis mértékben is, de megelőzte a nagy rivális Internet Explorert. A verziószám nélküli böngészőhasználatban a Firefox részesedése 48,9% az Internet Exploreré 46,8%! Ez közel 7%-os előretörést jelent az előző hónaphoz képest.

Igaz, két fontos tényező is közrejátszott: egyrészt ebben az időszakban volt a Firefox 3 "letöltés napja", és emiatt a sajtó és az internetezők figyelme fokozottan irányult erre a böngészőre. Másrészt a nyári időszakban a szabadságolások miatt megnőtt az olyan felhasználók aránya, akik fogékonyabbak az alternatív megoldások iránt. Azaz ez az arány elképzelhető, hogy szokatlan kiugrás, és néhány héten-hónapon belül az Explorer visszaszerzi a vezető helyét. Az Adverticum jövő havi mérése már erre is adhat választ.


A mérésben 2,4 millió böngésző adata szerepel, az adatok július első hetében kerültek rögzítésre. A listát a múlt hónaphoz képest bővítették az alacsony népszerűségű alternatív böngészők adataival is. Az Adverticum AdServer azon böngészőket "látja" és méri, amelyek megjelenítik a cég által kiszolgált hirdetéseket, így torzíthatják az adatokat adblockerek, mobiltelefonos böngészők. A torzítás azonban nem befolyásolja az időről időre megismételt mérésekből kiszámítható trendeket, sőt alapvetően az arányokat sem, magát a mérést egy - a maga nemében egyedülállóan széleskörű - mintavételes eljárásnak lehet tekinteni. A minta mérete valóban óriási: a mérés során több mint 3 milliárd hirdetést jelenített meg az Adverticum.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások