Közösségi élményeket ígér a Square Enix

Közösségi élményeket ígér a Square Enix

2008. július 31. 10:22, Csütörtök
A Square Enix főnöke, Yoichi Wada az E3 egyik legnagyobb meglepetése kapcsán kitért cége terveire, lehetőségeire és a játékipar jövőjére.

Habár kevés meglepetés volt az idei E3-mon, ezek egyike mindenképpen a Microsoft sajtókonferenciáján történt, ahol a Square Enix elnöke, Yoichi Wada lépett fel a színpadra, majd bejelentette, hogy a Final Fantasy XIII Észak-Amerikában és Európában Xbox 360-on is meg fog jelenni. A GamesIndustry.biz ennek kapcsán kapta mikrofonvégre az elnököt, tisztázandó a részleteket.

Yoichi Wada közlése szerint mind a közönség, mind a média nagyon pozitívan reagált a döntésre, ami növeli felelősségüket és megerősíti őket abban, hogy csak tökéletes játékot dobjanak piacra. A Microsofttal kialakított kapcsolatról szólva kiemeli, hogy a többplatformos játékok korát éljük, de az ízlések kortól és országtól függően változhatnak. Éppen ezért hibának tartja egy vállalat, egy hardver mellett lekötni magukat, mert a legszélesebb közönséget csak több céggel kötött szövetségeken át lehet elérni. És mivel Észak-Amerikában a Microsoft a vezető konzolplatform, így nagyon fontos partner a Square Enix számára. Fordítva viszont nem ez a helyzet: mivel Japánban az Xbox 360 siralmasan teljesít, nem is kötnek vele szerződést, azaz a szigetországban az FFXIII-mat nem adják ki rá.


Yoichi Wada

A film és a számítógépes játékok kapcsolatáról szólva a saját márkák birtoklásának fontosságát említi, mely ha erős, akkor nem csak játékként, hanem film, zene vagy más tevékenység formájában is segítheti az eladásokat. Példának a Capcomot hozza fel, és kiemeli, hogy ebből a szempontból cége is előnyös pozicíóban van. Ehhez kapcsolódva kizárja annak lehetőségét, hogy játékfejlesztőként filmgyártásba fognának, mivel ehhez közlése szerint nincs meg a megfelelő szakértelmük. Járható útnak inkább azt tartja, ha minden médiaterület - film, anime, regény stb. - legjobbjaival keresnek szövetséget a legprofibb termék létrehozása érdekében.

A piac egybemósodásának folyamatát látva egyáltalán nem lepte meg az ellenkező irányú mozgás, a hagyományos médiavállalatok (Disney, Warner, CBS) benyomulására a számítógépes játékok területére, és véleménye szerint a végeredmény a teljes szórakoztató iparág egyesülése lesz. A játékipar jövőjéről szólva szerinte több út létezik, és a tartalomtól, illetve a területtől függ, hogy melyik lehet sikeres. Felhasználói oldalon a kommunikációs eszközök előretörését jósolja, fejlesztői oldalon pedig még több fotórealisztikus játék megjelenésére számít. A virtuális világokat kiváló bevételi forrásnak tartja, mely a különféle fizetési módszereknek köszönhetően (előfizetés, mikrotranzakciók stb.) világszerte tovább fog hódítani, de maga sem tudja a konkrét fejlődési irányokat.

Viszont az interjúban felvet egy manapság haldokló alternatívát, a játéktermek reneszánszát. "Totálisan eltérő szemszögből nézek az ágazatra. Korábban léteztek árkád játékok, amelyekhez ki kellett mozdulni otthonról. Az emberek mindig is szerettek a filmek és a zenék élvezetéhez moziba és koncertekre járni, ahol másokkal közösen tapasztalhatták meg az élményeket. De napjainkban mindenki egyedül hallgat zenét az iPodján, vagy néz filmet a házimozi rendszerén. Videójátékkal szintén magányosan játszik mindenki. Véleményem szerint a játékok újkori történetében az MMO-k jelentik a folyamat megtörését, a közösségi élményszerzés lehetőségét. Az emberek ha csak virtuálisan is, de már a tapasztalataikat egymással megosztva szórakoznak. Úgy vélem, a mai invidiualizált világban alapvető fontosságú, hogy az emberek közös élményeket szerezzenek. Ezt nagyon fontos elemnek tartom, amivel számolni kell, és olyan tartalmakat és termékeket szeretnék fejleszteni, amik ezt is figyelembe veszik."

Ennélfogva, a szociális igények megléte miatt a Wii sikere tökéletesen érthető számára, meglepetésnek csak azt tartja, hogy a vállalat ilyen jó munkát végzett a konzollal. Yoichi Wada kiemelte, hogy a nyugati világban milliószámra fogyó Wii üzleti szempontból sem közömbös cége számára, így a Final Fantasy és a Dragon Quest hívők ezen a platformon is megvehetik majd kedvenceiket.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások