2008. szeptember 13. 17:18, Szombat
Az American Airlines egyes járatain augusztusban bevezetett internetelérés számos kritikát váltott ki az utasok és az utaskísérők részéről, mivel a szolgáltatást igénybe vevők egy része nem bír magával.
Az amerikai légitársaság augusztus végén engedélyezte néhány belföldi járatán az internetelérési (Wi-Fi) lehetőséget, hogy minél több utas érdeklődését keltsék fel és növeljék a kihasználtságot. A kezdeményezés talán túlzottan is jól sikerült, ám ez újabb vitákra ad okot, az utasok egy része ugyanis szokásainak engedve a repülőn is olyan oldalakat látogat, amelyeket finoman szólva nem illik nyilvános helyen nézegetni.
![](https://media.sg.hu/kep/2008_09/0913flightatten.jpg)
Ennek eredményeként az amerikai utaskísérőket tömörítő szövetség, az Association of Professional Flight Attendants vezetői
nemtetszésüket fejezték ki, és felvették a kapcsolatot a légitársasággal annak érdekében, hogy az valamilyen formában korlátozza az internetelérést. Szóba került egyes oldalak és tartalmak letiltása, ami viszont újabb kérdéseket vet fel - ezek a kérdések nem újak, ám megnyugtató megoldás a korábbi hasonló esetekben sem született. A fő probléma, hogy milyen alapon vezessenek be korlátozásokat egy olyan szolgáltatás esetében, amelyért az utasok előre fizetnek. Egy ilyen lépés az utasok kritikáját válthatja ki, és akár bírósági perekhez is vezethet.
Elemzők a denveri repülőtér esetét hozzák fel példának, amelynek illetékesei arra hivatkozva vezették be a korlátozásokat, hogy a vezetéknélküli elérés a reptér területén belül teljesen ingyenes.
Ennek alapján szerintük teljesen jogosan jártak el, egy hasonló lépés viszont problémás lehet az American esetében, amely pénzt kér az elérésért: a rövidebb utakon (New York - Miami) 10, a hosszabb, a keleti és nyugati partot összekötő járatokon pedig 13 dollárba kerül a szolgáltatás. A korlátlan internetezés viszont szintén nem megoldás, tekintettel arra, hogy az utasok igen közel ülnek egymáshoz, így elkerülhetetlen, hogy ne pillantsanak a szomszéd laptopjára - arról nem is beszélve, hogy az utaskísérőket munkájukban zavarhatja a jelenség.
A légitársaság egyébként első körben hat hónapos tesztidőszakot tervez, ennek végén kiértékelik az addigi eredményeket és problémákat - a fentire nem lesz könnyű megoldást találni.