Második az IBM a márkák versenyében

Második az IBM a márkák versenyében

2008. szeptember 19. 16:30, Péntek
A Coca-Cola lett az első helyezett 66,66 milliárd dolláros márkaértékkel a BusinessWeek és az Interbrand által összeállított legértékesebb világmárkák 100-as listáján.

Az üdítőital-gyártó nimbuszát a pekingi olimpia támogatása hízlalta, s míg az ázsiai piacokon viszik, mint a cukrot, addig Amerikában egyre csak csökkenek eladásai, nagy konkurrense a Pepsi a huszonhatodik.

A második helyen 59,031 milliárddal a Nagy Kék, azaz az IBM végzett, éppen hogy megelőzve ezzel nagy riválisát az 59,007 milliárdot érő Microsoftot, amely így csak a harmadik helyen végzett. Negyedik a villanykörte és háztartásigép üzletágától júliusban megváló General Electric 53,1 milliárd dollárral.

Az első európai vállalat a listán az ötödik helyet elfoglaló finn Nokia 53,4 milliárdos értékével, amely az iPhone láz ellenére még mindig nyolcszor több okostelefont értékesít, valamint a feltörekvő piacok országaiban is messze a legelismertebb márkának számít.

A következő helyezett az autóipar gyengélkedése ellenére a Toyota, a maga 34 milliárdos értékével, míg őt az Intel követi a hetedik helyen 31,26 milliárd dollárral. A chipgyártó azon gyakorlatát azonban, hogy az Apple vagy a Dell reklámaiban térítés ellenében feltünteti logóját, hamarosan felülbírálhatja a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC).

A McDonald's-nek csupán a nyolcadik helyre futotta 31,05 dolláros márkaértékével, ismertsége ellenére is, míg a kilencedik a Disney lett 29,25 milliárdos értékkel. A még mindig előkelő tízedik helyen az egyre terjeszkedő online birodalmat kiépítő Google végzett 25,59 milliárd dolláros brand értékkel.

A listára felkerült európai cégek leginkább az autó-, luxus-, illetve olajiparból kerültek ki, de található köztük biztosító, bank, élelmiszeripari vállalat, elektronikai cég és szolgáltató is.

A lista élbolyában található például a Mercedes-Benz (11.), illetve a BMW is (13.). Szerepel továbbá a luxustáskáiról ismert Louis Vuitton (16.), a vállalatirányítási rendszereket tervező német SAP (31.), az IKEA (35.), a svájci bankóriás UBS (41.) a félvezető üzletágától megváló Philips (43.), a Thomson Reuters hírügynökség (44.), a SIEMENS (48.), a Volkswagen (53.) és leánya Audi (67.). De megtalálható még az AXA, az Allianz, a BP és a Royal Dutch Shell, Moet, Smirnoff, és Danone is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások