Éles harc a román mobiltelefon-piacon

Éles harc a román mobiltelefon-piacon

2008. szeptember 29. 23:19, Hétfő
Felbolydult a romániai mobilszolgáltató-piac, miután a távközlési hatóság nemrég kihirdette az általakiírt tender győztesét, amely nem más, mint a Romtelecom.

A piacon osztozó versenytársak korábban bíróságon támadták meg a pályázati kiírást, keresetükben elsősorban azt kifogásolják, hogy az új licencek díja aránytalanul kisebb, mint a már meglévő szolgáltatók által korábban kifizetett összegek. Emellett a négy cég diszkriminatívnak tartja, hogy a már a piacon lévő szolgáltatók nem vehettek részt a pályázaton.

A mostani tenderen elnyert szélessáv lehetővé teszi, hogy a nyertes olyan, az ország földrajzi adottságai miatt eddig szűz területnek számító településekre is eljuttathassa szolgáltatásait, ahol ezt eddig egyáltalán nem, vagy csak új és drága kábelhálózat kiépítésével tehette volna meg. A Romtelecom a jutányosnak számító egymillió euróért most megvásárolt licenccel jóval kisebb logisztikai befektetés mellett a Cosmote testvércéggel karöltve tulajdonképpen ugyanazokat a szolgáltatásokat tudja majd nyújtani, mint a drágán megvásárolt 3G-vel rendelkező versenytársai. Ezért jogosnak tűnik a négy konkurens cég felháborodása, hiszen a két utolsó 3G-s licenc díja 35 millió dollár volt. Miközben a konkurencia a bíróságtól várja az ügy lezárását, a győztesként kihirdetett társaság máris rohamos hálózatépítésbe kezdett.

Pár évvel ezelőtt a mobilszolgáltatás a nagy többség számára még megfizethetetlen luxus volt, ma a vállalatok számos, különböző árfekvésű csomagokkal harcolnak a vásárlók kegyeiért. Romániában egyébként a távközlési díjak árait kizárólag euróban határozzák meg a szolgáltatók. Így például az Orange esetében a legolcsóbb előfizetési díj 3 euró, amiért cserébe több opció közül is választhat az előfizető. Lehetősége van rá, hogy hálózaton belül akár 180 percet is beszéljen, de választhatja azt is, hogy csak éjszaka, vagy csak hétvégén használja maroktelefonját így a lebeszélhető perceinek száma akár a duplája is lehet. Hasonló taktikára épít a többi piaci szereplő is, csupán az előfizetéshez adott lebeszélhető percek száma változik.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások