Alone in the Dark

Alone in the Dark

2008. október 18. 04:31, Szombat
A két nézet közül sajnos egyik sem használható tökéletesen. Külső nézetben szinte lehetetlen bármit is becélozni, ráadásul ez a messze a váll feletti nézet néha kellemetlen. Sok esetben nem látunk semmit, mert a kamera beragad valami tárgy mögé, miközben emberünk menne tovább az úton. A belső nézet pedig nem lenne rossz, de ha felveszünk valami tárgyat (mondjuk egy székkel akarjuk leütni az ellenfelünket), rögtön visszavált külső nézetbe.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Érdemes kitérni a harcrendszerre, ami tömören szólva csapnivaló. Egyszerűen képtelenség becélozni az ellenfeleket (most a külső nézetről van szó, ahol a "befogás" mód nem mindig üzemel), ráadásul Carnby mozgáskultúrája is hagy némi kívánnivalót maga után. A tárgyakkal való suhogtatás kezdetben jó móka, ám egy idő után idegesítővé válik. Lőszerünk nem lesz túl sok, szóval folyamatosan keresnünk kell a felhasználható eszközöket - a'la Condemned. Ellenfeleink sem az eszükről híresek, az AI néha produkál érdekes dolgokat. Nem mindig követnek minket és sokszor beragadnak egymásba.

Ráadásul a gonosz által megszállt embereket nem minden esetben lehet csak úgy lelőni vagy elverni. Tűz kell nekik és többnyire csak ezután pusztulnak el. Ezért érdemes mindig megjegyezni, hogy merre találhatók a gyúlékony székek, fa bútorok és hogy éppen hol lobog a tűz. Lehetőségünk van továbbá az elhullott testeket arrébb cibálni (az ellenfeleinkét nem, azok fekete felhővé válnak), ám ez az opció is valami kegyetlenül katasztrófálisra sikeredett. Anno a Hitman első részében jobban volt megoldva ez a vonszolás. Carnby vagy nem fogja meg a testet vagy az első mozdulatnál elejti stb.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Aki esetleg játszott a nem is olyan régen megjelent, kissé félresikerült Lost játékverziójával, annak ismerősen köszön majd vissza az ott látott fejezetekre osztott rendszer. Az AitD ötödik része pontosan olyan struktúrával épül fel, mint egy sorozat vagy a már említett játék. A történetet 8 fejezetre osztották, melyek további alfejezetekre (pontosan ötre) vannak tagolva. Egy-egy ilyen rész közel egy órás játékidőt nyújt, mely azért nem túl sok. Jó hír, hogy ennek az epizódos megoldásnak köszönhetően nem szükséges mentenünk, hiszen - egy "Az előző részek tartalmából" megtekintése után - onnan folytathatjuk, ahol abbahagytuk.

Érdemes még kiemelni a játék leghangulatosabb részét, az autós betéteket. Mivel a Test Drive Unlimited motorja hajtja a játékot, így ezek az epizódok a játék legjobban sikerült pillanatait okozzák majd nekünk. Elsőre rögtön a lángokban álló hotelből kell kihajtanunk az autónkkal, majd az utcán menekülni végig a Central Parkba. Ám ez nem megy olyan egyszerűen: mivel minden autó zárva, így először be kell törni az egyik ablakot, felhúzni a zárat, bepöccinteni a verdát és utána lehet elindulni. További okosság, hogy nagyobb tömegek eltűntetésére is alkalmas a kocsi. Beülünk, elindulunk, majd kiugrunk az autóból és szétlőjük a tankot. Vagy ha folyik a benzin, akkor haláli nyugalommal egy öngyújtóval meggyújtjuk a benzincsíkot és már robban is minden.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Nem beszéltünk még a tárgylistánkról, mely szintén egyedien lett megoldva. Carnby szétnyitja kabátját és már látjuk is mi van nálunk. Itt lehetőségünk van kombinálni bizonyos dolgokat (például öngyújtó és spray és máris kész a "lángszóró", vagy egy gyúlékony folyadék + pisztoly = robbanás). Sajna a kabátunk elég kevés dolgot tud eltárolni, így mindig jól gondoljuk meg, miből mennyit tartalékolunk. A gyógyítás is hasonló látószögben zajlik. A sebesüléseink ellátására kötszereket, sprayket szedhetünk fel, melyeket a megfelelő helyre fújva, ragasztva tűntethetjük el a sebeinket.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások