Mégis a Microsofté lehet a Yahoo

Mégis a Microsofté lehet a Yahoo

2008. november 7. 09:19, Péntek
A Yahoo, a világ második legnépszerűbb internetes keresőjét üzemeltető vállalat várhatóan kénytelen lesz újrakezdeni a tavasz végén megszakadt egyesülési tárgyalásokat a Microsofttal, miután felbomlott a Google-val kötött hirdetési szerződése.

A megállapodás szerint a Google reklámokkal látta el a Yahoo-t, ám az USA versenyhatóságai jelezték, hogy nem fogják jóváhagyni a világ két legnépszerűbb böngészőjét működtető cégek összefonódását. A Google erre elállt a szerződéstől, mert attól tart, hogy egy elhúzódó versenyhatósági eljárás rontaná az ügyfeleivel kialakított kapcsolatát, illetve a vállalat imázsát.

A Yahoo azonban - szemben a Google-lal - nem rendelkezik olyan technológiával, amellyel megfelelően feltölthetné reklámokkal az oldalait, ezért egymagában vesztésre áll a többi portállal szemben az internetes hirdetésekért folyó ádáz versenyben. Ez a felismerés indította a Microsoftot arra, hogy 2008 elején felvásárlási ajánlatot tegyen a vállalatra, ám ezt néhány hónap múlva a Yahoo vezetése elutasította. Jerry Yang, a böngészőcég alapító-vezérigazgatója azt remélte, hogy a Google-lal a nyár elején összehozott megállapodással elkerülhetik az egyesülést - ennek kudarca nyomán most sokan a fejét követelik.

Szakértők szerint a Microsoft 2009 elején tehet új ajánlatot, a tavaly májusi 33 dollár helyett 20 dollárt kínálva a Yahoo részvényeiért. Az ezzel kapcsolatos találgatások nyomán tegnap csaknem hat százalékkal, 14 dollár fölé emelkedett a vállalat részvényárfolyama. Gyengíti a Yahoo alkupozícióját, hogy a hitelválság elmélyülése miatt csökkent az online-hirdetések bővülésének üteme, aminek nyomán 2010-ig a korábban vártnál 6,7 milliárd dollárral kevesebb bevételhez juthatnak az internetes portálok.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások