MySpace: kalózmásolatokkal is kereshető legálisan pénz

MySpace: kalózmásolatokkal is kereshető legálisan pénz

2008. november 24. 12:23, Hétfő
Chris DeWolfe öt évvel ezelőtt alapította meg a a MySpace-t Tom Andersonnal közösen. A 42 éves szakember a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott exkluzív interjújában beszélt a közösségi portál eredményeiről, fejlesztési terveiről.


Chris DeWolfe
"A kezdetekkor egy olyan új oldalt akartunk felépíteni, ahol az emberek - a közös érdeklődési területeik szerint - találkozhatnak egymással. A célunk az volt, hogy a kapcsolatfelvételt és -tartást a lehető legegyszerűbbé tegyük. Fontos szerepet szántunk a zenének, mivel akkor már volt számos online közösségi honlap, azonban onnan állandóan kidobták a különböző zenekarokat és törölték a profiljaikat. Emellett olyan embereket akartunk megszólítani, akik befolyásosak, például zenészeket, művészeket. Kapcsolataink révén, klubtulajdonosokkal egyeztetve növeltük a látogatószámot, többen meghívták a törzsvendégeiket a MySpace rendszerébe. Így ha például egy együttes fellépett valahol, az emberek könnyen és egyszerűen értesíthették erről egymást. A végén elértük, hogy akik a klubokba szerettek volna bejutni, azok előbb a portálra látogattak el" - közölte Chris DeWolfe.

A szakember elmondta, hogy ezt követte az első képek megjelenése és megosztása. Később az egész egyszerűvé vált, mondván: ha találkozni akarsz velem, gyere a MySpace-re. Az online és a valós világ közötti határok fokozatosan elhalványultak és egyre több híresség ismertette meg az emberekkel a személyes oldalát. "A zenére visszatérve, jelenleg már több mint 5 millió együttes van regisztrálva rendszerünkben. Sok rajongó itt talált rá későbbi kedvenc zenekarára. Éppen ezért is indítottuk el a MySpace Music-ot, ahol regisztrált tagjaink ingyen hallgathatnak zenét, legyenek azok egy nagy előadó vagy egy eddig ismeretlen csapat művei. A szolgáltatás a következő 3-4 hónapon belül elérhető lesz más államokban, így Európában is. Azonban ehhez még számos nehéz licenckérdést kell tisztáznunk."

"Ahelyett, hogy harcolnánk a kiadókkal, úgy vélem, hogy jobb, ha minél szorosabban együttműködünk velük. A MySpace Music esetében a működtetésre a kiadókkal közösen hoztunk létre egy céget. A reklám- és egyéb bevételekből egyenlő arányban osztozunk. Azt mondtuk a kiadóknak és a filmstúdióknak: úgy is vannak másolt zeneszámok és videók, ez ellen nem tehettek semmit. Tehát jobb, ha hirdetéseket helyezünk el bennük és pénzt keresünk velük. Lassan a szórakoztató- és a médiaipar szereplői is megértik ezt."

"Reklámbevételeink 17 százalékkal haladták meg a tavalyi év hasonló időszakának eredményeit. Jelenleg 300 hirdetésszervezőt foglalkoztatunk és 250 munkatárs foglalkozik a reklámok elhelyezésének technikai megoldásaival. Ezek közé tartozik a hypertargeting, a célcsoportokra szűkítés. Kielemezzük, hogy mi érdekli az embereket és megpróbáljuk mindenkinek megtalálni az általa keresett személyt vagy tárgyat. Azonban az egész dolog anonim, vagyis a hirdető nem tudja meg, hogy kinek mutatjuk meg az ajánlatait" - tette hozzá a MySpace alapítója.

Chris DeWolfe leszögezte: most elsősorban a reklámbevételeik 90 százalékát biztosító öt országra összepontosítanak. Ezekben az államokban sokkal több a tagjuk mint a konkurens Facebooknak.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások