Call of Duty: World at War

Call of Duty: World at War

2008. december 6. 13:54, Szombat
A játék második történeti szála az oroszoké, ahol a dicsőséges, sztálinista anyaországot kell megtisztítanunk a német árjáktól, kezdve Sztálingráddal, egészen Berlinig. Az amerikai és a szovjet hadjárat kb. 2-3 pályánként váltja egymást, mégsincs olyan érzésünk, hogy összefolynának az események, tekintve a két hadszíntérből adódó jóleső változatosságot, noha a feladat ugyanaz: darálni kell.

Az elején a híres ipari város egyik terén fekszünk, egy halom bajtárs hullái között. Nos, a németek sem szeretnének túlélőt hagyni maguk után, így a haldoklókat is megkínálják géppisztolyuk tűzével. Mi a szerencsének köszönhetően túléljük a mészárlást, kúszni kezdünk, mígnem belebotlunk az agg mesterlövészbe, Reznovba akinek utasításai alapján sajátítjuk el az "egy lövés, egy (olykor több) halál" elvét a Mosin-Nagant puska távcsövén keresztül. A szituáció ismerős lehet az Ellenség a kapuknál című film egyik jelenetéből.

A felelősök bűnhődni fognak, az utcán lébecoló náci katonák halálával túléljük az emberirtást, mígnem az áldásukat adó tábornokok fejét is egy precíz lövés lyukasztja át. Az orosz fejezetek a klasszikus nácigyilkolás szellemében zajlanak: géppuskafészkek megtisztítása, az utánpótlási vonalak elvágása, az ellentámadások visszaverése, na és az elmaradhatatlan tankcsaták mind színesítik az összképet. Ránk rontó ellenség ugyan nincsen, vannak helyettük viszont ádámcsutkánkat kipécéző idomított kutyák, akiket hasonlóan végezhetünk ki, mint japán megfelelőiket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékmeneten semmit sem változtattak az előző rész óta, leszámítva a hangulati elemeket. Tehát ugyanúgy megmaradtak a pörgős tűzharcok, továbbra is két fegyver lehet nálunk egyszerre, ha sprintelünk, akkor elfáradunk, ha pedig túl sok sérülést szenvedtünk el, akkor elég fedezék mögé húzódnunk és néhány feszült másodperc után újra fittek és egészségesek leszünk. Külön öröm, hogy az üresjáratokat is elfelejthetjük, egy pillanatra sem áll meg ritmus, ahogy azt egy Call of DUty-résznél elvárhatjuk.

Maradandó élményben sajnos nem részesülünk, elsősorban a feltűnően lineáris pályaszerkesztésnek hála. Ugyan néhány ponton választhatunk, hogy merre menjünk tovább, ám ez vajmi kevés. Főként a scriptelt események hatására nem érezzük azt, hogy másodszorra is neki szeretnénk vágni az egyjátékos módnak. Az igazi álleejtős jeleneteket is nélkülöznünk kell, a történeti csavarok csupán sablonos elemekből épülnek fel. Az igazi, nagy volumenű ütközeteket sajnos el kell felejtenünk. Bár összességében nincs baj a játék felépítésével és változatosságával, de kevés olyan húzás van benne, amire később is emlékezni fogunk.

Újdonság még, hogy az egyjátékos rész végigjátszáshoz szükséges 7-8 óra után jutalomként megnyílik egy igen eredeti túlélő mód, amelyben akár négyen védhetjük bázisunkat a hordaként nyöszörgő, néhai német katonákból átalakult zombik csapatával szemben. Furcsa designeri döntés volt a fejlesztés kezdetén, ám mindenesetre a gyakorlatban remekül működik és élvezetes ez a lehetőség. Mókás látvány, amikor a világító szemű és szakadt egyenruhás élőholt bagázs próbálja felmorzsolni a társaságot. A cél az, hogy minél több kört megússzunk élve, miközben a démoni túlerő persze fokozatosan erősödik. A leölésük után aztán pontokat kapunk, amit elkölthetünk lőszerre és a barikádjaink újjáépítésére. Tény, hogy az azonnali kooperatív szórakozásra vágyó társaságok igényeinek tökéletesen megfelel.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ebben viszont még nem merül ki a többjátékos üzemmód, sőt, a sorozat szavatosságának magja mindig az online örömökben keresendő. A legfontosabb előrelépés, hogy az egyjátékos küldetéseket kooperatív módban is tolhatjuk társainkkal, akik bármikor becsatlakozhatnak hozzánk. A nehézség sajnos több emberi szereplő jelenlétével sem nő, ám a lehetőség élvezetességét talán nem kell ecsetelnem.

A normál multis módok a tavaly rendbe állított szabályok szerint zajlanak, tehát a meccsek során fejlődünk és az elért jutalmakat tovább vihetjük későbbre is. Egy speciális fegyver elérése igazi státusszimbólummá válik netes körökben és minden kritérium átláthatóságát növeli a mesteri statisztikai rendszer. A manapság divatos, először a Battlefield-részekben megjelenő Conquest módot is elérhetővé tették. A lényeg ugyanaz: a pálya öt adott pontját kell elfoglalnunk és megtartanunk, míg az ellenség pontjai el nem fogynak.

Nem lehet a World at War multijára rámondani, hogy gyakorlatilag egy és ugyanaz, mint a Modern Warfare esetében és csupán a skinek és a pályák ugrottak vissza hatvan évet az időben, egyértelműen érezhetőek a különböző egyensúlyi változások. Járműveket is vezethetünk a partik során, ám ezek még nem elég védettek ahhoz, hogy tényleges hasznot húzzunk szerepeltetésükkel, továbbá néhány adott fegyvertípus balanszára is ráfér némi foltozás a későbbiekben. Ne felejtsük el, hogy a CoD mindig is arcade lövöldözős játék marad, így többen rossz néven vennék, ha maga a mechanizmus a hitelesség felé hajlana. A realisztikusan visszarúgó fegyvereknek is megvan a maga helye.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások