Jó fogyasztói véleményeket vásárolt a Belkin

Jó fogyasztói véleményeket vásárolt a Belkin

2009. január 22. 10:38, Csütörtök
A számítógépes perifériákat és hálózati eszközöket gyártó cég elnöke hivatalosan elnézést kért a pozitív fogyasztói megjegyzések megvásárlásáért.

A jelenségről egy amerikai diák számolt be. A fiatalember arra lett figyelmes, hogy az Amazon Mechanical Turk szolgáltatáson keresztül a Belkin egyik munkatársa olyan embereket keres, akik hajlandók egy az Amazon oldalain többnyire szidott routerről pozitív véleményeket adni. Az illető pozitív megjegyzésenként 65 amerikai centet kínált.

Mark Reynoso, a Belkin elnöke most hivatalosan is bocsánatot kért a felhasználóktól az eset miatt. A szakember közölte, hogy nem támogatják az ilyen etikátlan módszereket és kizárólag is egy egyedi esetről volt szó. Reynoso hozzátette, hogy a Belkin partnerei a dologról semmit sem tudtak és mindent el fognak követni azért, hogy visszaszerezzék az emberek elveszített bizalmát. A vállalat már kezdeményezte is, hogy töröljék az ajánlatot a Mechanical Turk rendszeréből.

Fogyasztóvédők néhány hete éppen arra figyelmeztettek, miszerint számos vállalat igyekszik a valódinál kedvezőbb színben feltüntetni magát és ezért hajlandók akár a fórumbejegyzéseket is módosítani vagy dicsérő megjegyzésekkel elárasztani a különböző honlapokat.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások