Piacvezető akar lenni online téren a Szonda Ipsos

Piacvezető akar lenni online téren a Szonda Ipsos

2009. január 26. 12:58, Hétfő
A Szonda Ipsos célja, hogy piacvezetővé váljon az online kutatásokban is. Ennek érdekében intenzív fejlesztéseket folytatnak.

A cég közleménye szerint mérföldkő volt a tavalyi év hazánk online kutatásai terén. A módszertan nagykorúvá vált. A magyarországi internet penetráció növekedésével párhuzamosan az ügyfelek egyre gyakrabban döntenek úgy, hogy egy-egy kutatás teljesen vagy részben online adatfelvételi technikákkal készüljön el. Az online kutatások elismeréséhez jelentős mértékben hozzájárult, hogy a vélemény- és piackutatás meghatározó szereplői is letették voksukat az e-kérdőívek mellett. A cég szerint Magyarországon mára megteremtődtek a feltételei annak, hogy megbízható módon alkalmazhassunk online technikákat, segítségükkel bármely olyan kutatás elvégezhető, ahol a megkérdezni kívánt célcsoport többsége elérhető az interneten és a téma megítélését nem befolyásolja érdemben maga az internetezés.

2008-ban a Szonda Ipsos a közel 400 ezer interjúnak - in-hall nélkül* - a több mint negyedét már ezzel a technikával kérdezte. A jelentős növekedés hátterében átfogó stratégia húzódik, amelynek eredményeként lakossági és az országban egyedülálló módon kiterjedt vállalati panel is rendelkezésre áll ezekhez a kutatásokhoz, továbbá lehetőség van saját, egyedi kliens panelek felépítésére is. A korábban hagyományos, offline készült idősoros adatfelvételeknél (ún. tracking kutatásoknál) az új módszerre való áttérést gondos mérések előzték meg, hogy a folytonosság, a korábbi és a jelenlegi adatok átjárhatósága biztosítható legyen.

A cég tapasztalatai azt mutatták, hogy az online módszertan képes kiváltani a hagyományos méréseket ott, ahol a vizsgálatba bevont célcsoport elérhető az interneten. A Szonda Ipsos online kutatásaiból tudható például, hogy a gazdasági válság miatt a magyarok negyede érzi úgy, hogy elveszítheti a munkahelyét s hogy az emberek 81%-a tervezi visszafogni mindennapi kiadásait. Ugyancsak 2008-as online kutatás erősítette meg, hogy hiába a médiacsatornák gyorsan növekvő száma, az emberek ebből csak keveset követnek rendszeresen - vagyis kimazsolázzák a számukra érdekeset és azokat használják (televízió, sajtó, internet).

Az egyik legfontosabb fejlesztési irányuk az úgynevezett hibrid kutatások kialakítása, ahol a különböző adatfelvételi technikák előnyei ötvözhetők. Ennél a módszernél az adott célcsoport internetező tagjait online módon lehet elérni, míg a nem internetezőket hagyományosan (pl. személyesen vagy telefonon), aminek köszönhetően lerövidül a kutatási idő és költséghatékonyabbá válik a kutatás egésze. A másik kiemelt fejlesztési irány annak biztosítása, hogy az online válaszadók személyazonossága ellenőrizhető legyen, miközben nem sérül anonimitásuk a kutatási adatok elemzése során. Mindez garantálja, hogy személyes találkozás nélkül is megbízható adatokhoz juthassunk, gyorsan, egyszerűen, közvetlenül és a válaszadók számára kényelmes módon.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások