2009. március 13. 16:02, Péntek
Továbbra is erős leszorító nyomás nehezedik az LCD-tévék árára.
A Samsung Electronics és az LG Display, Dél-Korea két vezető fogyasztói elektronikai cége, a világ két legnagyobb LCD-tévé-gyártója nehéz évre számít idén, úgy vélik, kicsi az esélye annak, hogy piacuk rövid időn belül talpra álljon.
A gazdasági válság 2008 negyedik negyedévében érte el az azelőtt gyorsan növekvő feltörekvő piacokat, ezért elképzelhető, hogy az lapos tévék, a mobiltelefonok és más hordozható elektronikai eszközök kereslete idén zsugorodni fog - nyilatkozták a két vállalat vezetői.
A Samsung történetének első negyedéves veszteségéről számolt be januárban, főként a memóriachipek iránti kereslet összesesé miatt. Az LG hét nyereséges negyedév után vált veszteségessé. Miközben a visszaeső kereslet eleve nyomást gyakorol a cégek termékeinek árára, a konkurencia, a tajvani LCD-gyártók előremenekülnek, bővítik termelésüket, ami lehetetlenné teszi az árak növelését. Valószínűbb a további csökkenés, bár az LG például vissza akarja fogni termelését.
A Samsung mindezek ellenére nyereséges akar maradni 2009-ben, bővíteni akarja árbevételét és piaci részesedését. A cég fegyelmezett pénzügyi politikát folytat - ígéri a menedzsment - és visszafogja beruházásait. Tavaly 11 ezer milliárd vont (7,4 milliárd dollár) fektetett be a vállalat fejlesztésekbe.