Az m1 elverte a kereskedelmi csatornák filmjeit

Az m1 elverte a kereskedelmi csatornák filmjeit

2009. április 1. 17:00, Szerda
A jelenség ritka. Akár a fehér holló, épp ezért kiemelt érdeklődésre tarthat számot olvasói körökben. Nem túl gyakran fordul elő, hogy a közszolgálati csatorna odapörköl a kereskedelmieknek.

A magyarok zöme ugyanis valamiért nem vesz tudomást arról, hogy létezik az m1, s ez főleg a fiatalokra igaz, mert hiába megy olykor olyan film vagy sorozat, ami jó, sikeres vagy magasan a kereskedelmiek átlaga felett mozog, a nézők egyszerűen tudomást sem vesznek róla, mert nem TV2-es vagy RTL-es logó fityeg a felső sarokban. (Jó példa erre az m1 által megmentett Beugró, melyet feleannyian sem néznek ma, mint annak idején a TV2-n. Pedig csak a csatorna változott. És a kezdési időpont is előbbre jött...)

Az m1-en általában a Kék fény és az Életképek című sorozat szokott versenyképes lenni a kereskedelmi tévékkel, de ezúttal a vasárnap esti Csináljuk a fesztivált aratott sikert, a Korda Györgyöt és Dévényi Tibort váltó Gundel Takács Gábor és Harsányi Levente műsorvezetésével. A siker azért is ér sokat, mert vasárnap 8 órától általában a hét legnézettebb filmjeit szokta adni a konkurencia. Ez ezúttal is így volt, de sem a TV2-es Felforgatókönyv (1,04 millió néző - még így is a legnézettebb a héten), sem az RTL-es Túl közeli rokon (685 ezer néző) nem tudta felvenni a versenyt az m1 dalárdájával (1,176 millió néző).

Az persze hozzátartozik a teljes igazsághoz, hogy mindez nem rendítette meg a kereskedelmieket, hiszen a nekik fontos 18-49 éves korosztályban továbbra is láthatatlan maradt a meglehetősen agg közönséggel bíró m1, hiszen míg ők 238 ezer fiatalt csábítottak el, addig a TV2 413 ezret, az RTL Klub pedig 504 ezret.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások