Iraki veteránok tiltakozása állított le egy háborús játékot

Iraki veteránok tiltakozása állított le egy háborús játékot

2009. április 30. 13:53, Csütörtök
Hat nap Fallúdzsában címmel adott volna ki a Konami cég egy katonai szimulációs játékot, amelyben az iraki háborút akarták feldolgozni, az iraki veteránok körében azonban ez akkora felháborodást okozott, hogy végül a japán cég leállította a projektet.

A még fejlesztés alatt álló játék az amerikai tengerészgyalogság szemszögéből mutatta volna be a 2004. novemberi háborús eseményeket. Fallúdzsa az iraki ellenállók egyik megerősített fellegvára volt, amelyet az amerikai hadsereg elfoglalt egy rendkívül intenzív tűzharc közepette, több mint 1200 ellenálló vesztette életét. A Hat nap Fallúdzsában című játékot az Atomic Games fejlesztette és mintegy negyven valódi tengerészgyalogos segítette munkájukat.


A Konami korábban rendkívül realisztikus lövöldözős játékként reklámozta, amelyik "teljesen egyedülálló a maga nemében", és amelyben teljesen autentikus fegyvereket használhatnak a játékosok az amerikai tengerészgyalogosok bőrébe bújva. Ugyanakkor a játékot sok háborús veterán, illetve az elesettek családtagjai is bírálták, ízléstelennek és helytelennek tartották annak megjelenését. A Konami valószínűleg ennek hatására vált meg a kiadási jogától, bár döntésüket nem indokolták meg.


Az Atomic elnöke, Peter Tamte igencsak meglepődött a Konami lépésén. Ennek oka az, hogy a játékkiadók nem szoktak visszariadni a botrányosnak ítélt játékok kiadásától, különösen akkor, ha a média kiemelt figyelme az eladásokat is fellendíti. Pontosan ez történt például a Rockstar játékainak esetében is, ahol a híres bűnöző-szimulátor, a Grand Theft Auto sorozat különböző perek és médiabotrányok láncolatát vonta maga után (sőt, még a nagyhangú játékellenes aktivista ex-ügyvéd, Jack Thompson "médiakarrierjét" is beindította), ugyanakkor a "negatív reklám is reklám" alapján jócskán megdobta a cég bevételét.


A Konamira viszont nem túlzottan jellemzőek a botrányosnak ítélhető játékok. Általában a kiadó házon belül, és nem külsős játékfejlesztő cégekkel dolgozik, olyan bejáratott, sok hasznot hozó sorozatokat kiadva, mint a Metal Gears Solid című taktikai lopakodós játék, vagy a Silent Hill horror témájú akció-kalandok. Az Atomic Games sem kifejezetten a botrányt kavaró játékokra specializálódott: korábbi címeiben, Close Combat és World at War sorozatokban leginkább komplex háborús stratégiai játékokon dolgoztak.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások