Braid

Braid

2009. május 9. 04:09, Szombat
Mint feljebb már elhangzott, az idő manipulálásának képessége is a birtokunkban van, amivel egy érdekes, szórakoztató és sokszor nehéz játékmenet párosul. Néha talán túl nehéz is lesz egy-egy fejtörő megoldása, és ilyenkor lehet, könnyen faképnél hagynánk a játékot, de megéri folytatni, hiszen minden egyes perce élvezetes szórakozást ígér. Megtehetjük egyébiránt azt is, hogy néhány problémára később keressük meg a választ, hiszen a pályák között nincsenek korlátok. Ha egy feladathoz éppen akkor nincsen kedvünk, vagy túl bonyolultnak találjuk, továbbállunk és egy nyugodtabb pillanatban ismét elgondolkozunk rajta.

Főhősünk egy többszintes lakás szobáiban fog kalandozni, ahol mindegyik helyiség egy többpályás világot takar, amelyekben mind más és más időváltoztatási technikákat kell bevetnünk. A pályák indítása előtt apró könyvekből tájékozódunk az előttünk álló világ tulajdonságairól, és egy kis történeti szálat is felfedezhetünk majd, amelynek túl sok jelentősége nincsen, hiszen a játék menete az, ami igazán élvezhetővé teszi az egészet. Az aktuális világban mindig az a célunk, hogy a pályákon elhelyezett kirakós darabjait megszerezzük, majd a végén egy képet rakjunk össze belőlük. Ám senki se higgye azt, hogy ez egyszerű feladat lesz!

A puzzle összerakása természetesen nem fog komoly gondokat okozni, de a darabok megszerzése már igen. Ellenben érdemes lesz mindegyiket összeszedni és összerakni, mert egyrészről így szebbnél szebb képeket csodálhatunk meg, másrészről pedig csak így nyílik meg az utolsó pálya (a padlásszobában), ahol végre fellelhetjük hercegnőnket, és ha ügyesek vagyunk, még vissza is szerezhetjük őt.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Többször elhangzott már, hogy nem lesz könnyű dolgunk a Braid pályáin, de az igazi alátámasztása ennek a gondolatnak még nem történt meg. Elemezzük ki akkor most, hogy mitől is ilyen nehéz a játék. Az idő manipulálása első körben nem nehezítés, inkább könnyítés a fejlesztők részéről. A PC-n ez a Shift gomb lenyomása után érhető el, és akár többszöri gyorsításban is visszapörgethetjük az időt, ha arra van szükségünk, akár még a pálya legelejére is. Ez az opció hasznos, ha ügyesen használjuk, azonban amikor egy adott világban az idő akkor telik, ha mi haladunk, és akkor áll meg, ha mi is megállunk, vagy időgyűrűvel manipuláljuk egy-egy tárgy mozgását azért, hogy fel tudjunk mászni egyetlen létrán, akkor már meggyűlhet a bajunk az egésszel, és hamar rájöhetünk, hogy itt bizony gondolkodnunk is kell a pályákon való végigrohanás helyett.

Fontos kiemelni, hogy a világokban fellelhető tárgyak között találhatunk olyanokat is, amelyekre nem hat az idő (ezek zölden fognak csillogni), és amik természetesen komoly segítséget fognak nyújtani nekünk a továbbhaladásban, ha sikerül okosan használnunk őket. Mivel leírni egy kicsit nehéz a Braid által nyújtott élményt, ezért nézzünk egy konkrét példát.

Adott egy kulcs, amivel nekünk két ajtót kellene kinyitnunk, azonban az első kinyílása után a kulcs kiesik a kezünkből. Mivel képesek vagyunk visszatekerni az időt, és az első ajtó immunis a mi időváltoztatásunkra, annyi lesz csak a dolgunk, hogy visszafelé haladunk az időben, aminek hatására a kulcs ismét a kezünkbe kerül, viszont a kinyitott kapu nem záródik be, mivel arra nem hatott az idő visszapörgetése. Ennek következményeképpen már indulhatunk is a következő kapuhoz, majd boldogan rátérhetünk a következő fejtörőre.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ez természetesen csak egy példa a nagyon sok közül, ráadásul az egyik legegyszerűbb is, amivel találkozni fogunk a játék során, hiszen lesz, amikor saját árnyékunkkal kell játszadoznunk (egyfajta playback tulajdonság, mi előre lelépjük a lépéseket - pl. egy kapcsoló átállítását -, visszatekerjük az időt, majd árnyékunk kivitelezi az előbb "rögzített" lépéseket, miközben mi magunk továbbhaladhatunk a pályán), sőt olyan világ is akad, ahol egy időgyűrűt hívunk segítségül a feladatok végrehajtásához, ami csak egy kis területen lassítja le az időt, segítsége azokon a helyeken mégis nélkülözhetetlen lesz.

Ellenfeleink is hasznos segítőtársaink lesznek, természetesen nem mindegyik, hiszen a rózsaszín agresszív nyúl idegesítő mivoltán kívül semmi másra nem alkalmas, ellenben a kis golyófejű oroszlánhasonmások már tudtukon kívül is, de segíteni tudnak. Példaképpen meg lehetne említeni, hogy a fejükre ugrálva magasabb helyekre is eljuthatunk, de ha egy kulcs túl szűk helyen van, azt is kihozzák nekünk, természetesen nem maguktól, hanem úgy, ha egy kicsit eljátszadozunk az idővel, és szabad utat engedünk nekik ezzel a képességünkkel.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások