Digitális érdektelenség a tévés piacon

Digitális érdektelenség a tévés piacon

2009. május 15. 04:47, Péntek
Az érdektelenség és a nézők passzivitása jelenti a digitális televíziós szolgáltatások magyarországi elterjedésének legnagyobb akadályát - legalábbis a KPMG felmérése szerint.

A digitalizációban leginkább érintett réteg sem ismeri pontosan a digitális szolgáltatások előnyeit, de nem is érdeklődik kifejezetten az új technológiai lehetőségek iránt, pláne ha fizetnie is kell ezekért - derül ki a tévézés jövőjével foglalkozó tanulmányból. Az SPSS Hungary tanácsadó cég összeállítása szerint ugyanakkor a szolgáltatások ára, valamint az infokommunikációs technológiák fejlődése is negatívan befolyásolhatja a digitális tévészolgáltatások piacát.

A jelenlegi csekély tartalomkínálat mellett egyébként is drága hd-televíziózásban az idő hozhatja meg az igazi áttörést, az internetezés pedig már most is kimutathatóan a tévézéstől veszi el az időt - állítja az SPSS. Az NRC piackutató adatai szerint a tavalyi második félévben a legalább hetente internetező 14-69 éves lakosság 42 százaléka legalább három órát "lóg" a hálón, míg ugyanez az arány a tévénézés esetében 38 százalék. A tendenciát erősítheti az internetes tartalmak bővülése - beleértve az online-televíziózás térnyerését is -, illetve az online-tevékenységek erősödése az idősebb korcsoportokban. Az SPSS szerint a tévénézők 13 százaléka a digitális átálláskor, vagyis a földi sugárzás megszüntetése után nem néz többet tévét.

A KPMG vizsgálatában a digitális szolgáltatások elsődleges célcsoportjaként a 20-50 év közötti diplomás, Budapesten és környékén élő fogyasztókat jelölte meg, hozzátéve, hogy nagyon csekély az a tudatos nézői bázis, amely ki is használná majd a technológia adta új lehetőségeket. A digitális csomaggal rendelkezők sem néznek több televíziót, s nem jellemző az sem, hogy nagyobb igény lenne az interaktivitásra.

A digitális technológia legnyilvánvalóbb előnye a műsorelosztási kapacitások növekedése, a több csatorna elérésének lehetősége fontos ugyan, azonban a megkérdezettek negyede csak 2-5 csatornát néz rendszeresen. Bár a KPMG szerint ennél többen tartanák jónak azt a lehetőséget, ha csak az általuk választott csatornákért kellene fizetni. Így népszerű lehet a jövőben a video on demand funkció.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások