Az újítás lehet a túlélés kulcsa a Sonynál

Az újítás lehet a túlélés kulcsa a Sonynál

2009. május 15. 04:47, Péntek
Továbbra is vergődnek a válság miatt a nagy elektronikai vállalatok: a japán Sony tegnap az első negyedévről 294,3 milliárd jen működési veszteséget jelentett a 2008-as 6,2 milliárd jenes nyereséggel szemben, miközben az értékesítés 22 százalékkal, 1,52 ezer milliárd jenre esett.

A vállalat az elektronikai és a játékipari ágazat visszaesésével, a továbbra is gyenge globális kereslettel, az erős jen okozta külpiaci versenyhátránnyal, valamint a vállalati átszervezésekből fakadó pluszköltségekkel magyarázta a rossz eredményeket. Tegnapi előrejelzésében a Sony a 2007/2008-as után a március 31-ével végződő pénzügyi évre is veszteséget prognosztizált, amire a vállalati statisztikák 51 éves történetében nem volt példa. A cég még 2010-ben is 110 milliárd jen veszteséget vár.

A korábban bejelentett, 300 milliárd jenes költségcsökkentés jegyében idén nyolc egység bezárását tervezi világszerte, ezenkívül pedig 16 ezer munkatársától lesz kénytelen megválni és 10 százalékkal csökkenti kereskedői hálózatát. A szakértők szerint a teljesítmény most elsősorban attól függ, hogy a Sony képes lesz-e valamilyen új és népszerű termékkel piacra lépni, mert jelenleg a hordozható zenelejátszók piacán az Apple, a videojátékok piacán a Nintendo veri a céget, amely hat éve csökkenő bevételével a televíziók piacán is hátul kullog.

A jelenlegi helyzet a Sonyn kívül a többi japán elektronikai vállalatot is érzékenyen érintette: a Panasonic, a Sharp és tegnap a Sanyo is rendkívül rossz eredményeket jelentett.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások