Rengeteg tartalmat osztanak meg a Facebook felhasználói

Rengeteg tartalmat osztanak meg a Facebook felhasználói

2009. június 10. 11:31, Szerda
A jelenleg legnépszerűbb közösségi online portál, a Facebook felhasználói hetente egymilliárdnyi internetes linkekből, sztorikból, hírekből, blogbejegyzésekből és fényképekből álló tartalmat osztanak meg egymással.

Amikor a Facebook elérte a legnépszerűbb közösségi honlap pozíciót, felmerült, hogy tud-e elég tartalmat nyújtani a több millió felhasználónak. Bár ez még most sem egyértelmű, az biztos, hogy a felhasználók már most több mint egymilliárdnyi tartalmat osztanak meg egymással hetente. A legtöbbet használt alkalmazások az úgynevezett ötös toplisták, amelyeknek több mint 99 százalékét - 600 darabot) - maguk a felhasználók hoztak létre. Mindössze egy tucatnyit kreáltak az alkalmazást fejlesztői, a LivingSocial cég munkatársai.

Az ötös toplisták érdekessége, hogy nem pusztán a legjobb öt zenére vagy filmre szavazhatnak a felhasználók, hanem egyéb paramétereket is figyelembe vehetnek, például: melyik az az öt zeneszám, amely a leginkább hatással volt az életedre? A toplisták különböző kategóriái közül a legnépszerűbbek a hírességekkel foglalkozók (30 millió felhasználó), utána következnek a mozifilmekkel (12,3 millió) és a televíziós sorozatokkal (9 millió) kapcsolatosak, majd a professzionális sporthoz kötődőek (7,8 millió). Érdekes módon "a minden idők legkedvesebb filmjei" kategóriában a legnépszerűbb egy nem túlzottan ismert film, a Szerelmünk lapjai (The Notebook), utána következik a Titanic, a Forrest Gump, az Alkony és a Batman - a sötét lovag.

A legnépszerűbb tévésorozatok közül a Facebook-felhasználók a Jóbarátokat jelölték meg favoritnak, míg a legnépszerűbb sörmárka a Corona. Érdekes az eredménye a "vezető öt olyan dolog, amelyet utálok, pedig mindenki más imád" katagóriában zajló szavazásnak: ebben toronymagasan vezet a tengeren túli Megasztár, az American Idol.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások