2009. augusztus 18. 21:19, Kedd
A kaliforniai Pear Analytics cég a népszerű mikroblog-szolgáltatáson található üzeneteket elemezte.
A vállalat munkatársai azt vizsgálták, hogy vajon milyen tartalmúak lehetnek a fő twitterezési időszakban, 11 és 17 óra között megjelenő tweetek. A szakemberek összesen 2000 angol nyelvű bejegyzést elemeztek ki. A Pear Analytics által készített
felmérésből kiderült, hogy a korábban becsült jóval kevesebb spam található a Twitteren. Csupán a 140 betűs bejegyzések 5,85 százaléka tartalmazott valamilyen hirdetést és csak 3,75 százalékuk volt kifejezetten spam.
A tweetek 37,6 százalékát az általában egy vagy több felhasználónak címzett beszélgetések részletei teszik ki, míg 8,7 százalékuk retweet, vagyis újraközölt hír. Valóban értékelhető hírnek csupán a szövegek 3,6 százaléka nevezhető. Ezzel szemben a Pear Analytics munkatársai azt állapították meg, hogy a tweetek több mint 40 százaléka egyszerű "értelmetlen fecsegés".