A cégek a közösségi portálok felé fordulnak

A cégek a közösségi portálok felé fordulnak

2009. augusztus 31. 13:15, Hétfő
Amerikában a cégek reklámkampányai a közösségi portálok felé fordulnak; a Ford például nem kiterjedt tévés kampánnyal vagy kereskedői kedvezményekkel,hanem a legolvasottabb bloggerek segítségével igyekszik népszerűsíteni a jövőre piacra kerülő Fiestát - írta a USA Today című napilap.

A Ford megkeresett 100 internetes naplóírót a Facebook és a Twitter közösségi portálon, és felajánlotta nekik, hogy fél évre rendelkezésükre bocsátja az amerikai piacon új kisautó egy-egypéldányát. A bloggereknek ezért cserébe havonta egyszer fel kell tölteniük élményeikről egy videót a YouTube videomegosztó oldalra. Ezenkívül arra bátorítják őket, hogy benyomásaikat szabadon osszák meg másokkal blogjaikban.

Scott Monty, a Ford új, a közösségi médiával foglalkozó osztályának vezetője szerint kulturális váltásról van szó. Azt mondta, alkalmazkodni kell a szünet nélküli kommunikációs formához. A felmérések szerint a megszámlálhatatlan közösségi portáloknak alapvető hatása van arra, hogy az amerikaiak, főleg a 35 év alatti nemzedék tagjai hol és hogyan töltik idejüket, mit vásárolnak ésmi a véleményük az egyes márkákról.

Az eredetileg társasági üzengetésre, kép- és videócserére létrehozott oldalak egyre inkább üzleti eszközök az amerikai vállalatok világában. A Forrester Research intézet több mint 1200 cégvezetőrekiterjedő tavalyi kutatása szerint a vállalatok 95 százaléka igyekszik kihasználni a közösségi felületeket. Egy idén tavasszal készült felmérés szerint a vállalatok 53 százaléka tervezi növelni ez irányú kiadásait.

A legnagyobb és legagresszívabb reklámkampányokat folytató cégek, amelyeknek a legtöbb pénzük van e célra, teljesen átszervezik reklámstratégiájukat a digitális éra szabályai szerint. A Ford, aLevi Strauss vagy a Chevron például on-line közösségeket szerveznek, amelyeken keresztül elérik a fogyasztókat. A 150 éves Levi Strauss júliusban indította el közösségi kampányát a Facebookon és a Twitteren.

A vállalatok arra reagálnak fürge reklámstratégia-váltással, hogy az Egyesült Államokban rohamos ütemben gyarapszik a közösségi portálokat használók aránya. A 18 évesnél idősebb népességnek2005-ben még csak 8 százaléka, 2008-ban pedig már több mint 35 százaléka volt valamelyik közösségi oldal tagja. Kaitlin Villanova, New York-i közösségimédia-kutató szerint ez a modern kor kötögetése, az emberek ezt használják idejük kitöltésére.

Az egyik legnépszerűbb portál, a Facebook közönsége az utóbbi 3 hónapban 50 millióval 250 millióra szaporodott. Az oldalon 300 ezer cég van jelen valamilyen formában, hiszen a leggyorsabban bővülőtagsági szegmenst a 35 évnél idősebbek alkotják, s ez a réteg rendelkezik az egyik legjelentősebb vásárlóerővel.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások