Champions Online

Champions Online

2009. szeptember 26. 20:40, Szombat
Aki életében eddig még soha nem játszott MMO-játékkal, az bizony nagyon szenvedni fog a Champions Online irányításával. Előre szögezzük le, hogy nem rossz a program irányítása, hiszen ha átlátjuk, a későbbiekben rájövünk, hogy mindennek megvan a maga helye, és a kezelhetőség szempontjából ez a megoldás lehetett az illetékeseknek a legegyszerűbb. A játék stílusa azonkívül, hogy MMO, tulajdonképpen egy hátsó nézetes akció, amit általában nagyon jól lehet irányítani egy egér, illetve a WASD billentyűk segítségével. A Champions Online viszont ez alól kivétel.

Az egérrel csak és kizárólag a támadást, valamint a kamerát tudjuk kezelni, a mozgás rásegítését pedig további két billentyű, a Q és az E teszik lehetővé. Ez első körben kissé szokatlan megoldás, azonban a számtalan varázslat, ütés-rúgás, illetve egyéb képességünk kezelése miatt valóban a felvázolt megoldás tűnik a legegyszerűbbnek. Földi járás és futás közben ez természetesen még nem is annyira zavaró, de a későbbiekben, amikor már felvehetjük a repülés képességét, még a leggyakorlottabbaknak is meggyűlhet a bajuk ennek kiismerésével.

Ez pedig elmondható a harcrendszerről is, bár itt kijelenthető az a tény, miszerint a sokat látott MMO-fanatikusoknak sem ez, sem pediglen az irányítás nem fog nagy meglepetést okozni, de aki életében először próbál ki egy ilyen stílusú alkotást, az könnyen meghökkenhet. A harcrendszer ugyanis a valamikori papíralapú Champions-szabályrendszer alapján lett a játékba adaptálva (a rendszert még a '80-as években dolgozták ki).

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy képernyőnk alsó-közép részében egy kupacban találjuk varázslatainkat, védekezéseinket, illetve különböző speciális ütéseinket. Ha meglátunk egy ellenfelet, akkor ezek közül választhatjuk ki a nekünk tetsző támadást, majd egy kattintás a szörnyetegen, és már nézhetjük is valós időben a csatát. Természetesen nem kell folyamatosan kizárólag egyféle képességgel támadnunk, kombinálhatjuk is őket, ahogyan kedvünk tartja, csak legyen elég életerőnk és energiánk (magától töltődő, más szerepjátékokban manaként ismert anyag). Utóbbi nem szükséges minden támadáshoz, de a valamirevaló darabokhoz azért nem ajánlott ezt is folyamatosan ellenőrizni.

Maga a játék menete szintén az MMO-kban megszokott és bejáratott klisét követi. Területenként több feladatot adó NPC, tehát gép által irányított karakter lesz, akik a fő történeti szál mellett rengeteg mellékküldetést is ránk zúdítanak, a választás pedig természetesen a mi kezünkben van, hiszen nem vagyunk kötelesek minden munkát elvégezni. Azonban minél több mindent végrehajtunk, annál előbb sikerül szintet lépnünk, amely a Champions Online világában szintén a papíralapú szabályrendszer szerint működik, vagyis kilenc lépcsőfokon kell átjutnunk ahhoz, hogy egy újabb szintet érjünk el.

Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy kilencszer kell összegyűjtenünk bizonyos számú tapasztalati pontot, a tizedik pedig már át is léptet minket egy újabb nagy lépcsőfokra, aminek hála újabb képességeket, támadásokat vagy éppen védekezéseket aggathatunk magunkra. Ezeket nem akárhol, hanem az úgynevezett Powerhouse épületekben aggathatjuk magunkra, amelyek minden területen megtalálhatóak. Ha belépünk egy ilyen "erőházba", fel kell keresnünk egy "edzőt", akitől egyszerűen vásárolhatunk magunknak újdonságokat, vagy fejleszthetjük már meglévő képességeinket. A gond itt csak az, hogy egyszerre annyi minden áll a rendelkezésünkre, hogy a szöszölni nem szerető játékosok könnyen faképnél hagyhatják itt a programot, hiszen a számtalan felvehető képesség között rettenetesen nehéz lesz választani, egy szintlépés után pedig rendszerint csak egyvalamit ragadhatunk ki a sok közül.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Azonban legyen akármilyen fájdalmas is egy ilyen választás, a szintlépések után a következő és majd az azt követő lépcsőfok is hamar elérkezik, hiszen a Champions Online világa annyira magával ragadó, hogy csak úgy kapkodjuk majd a küldetéseket, tennivalónk pedig mindig lesz, ráadásul nem is kevés. Mindemellett természetesen nem lenne MMO az MMO, ha nem szerezhetnénk általa közösségi élményeket. Állandóan hús-vér játékosok virtuális megnyilvánulásai szaladgálnak körülöttünk, akikkel bármikor interakcióba léphetünk. Leállhatunk velük beszélgetni, PvP-zni, de alakíthatunk bárkivel csapatot, klánt, barátkozhatunk, ismerkedhetünk, egyszóval ugyanaz történik itt is, mint a valós világban, a különbség csak annyi, hogy egy virtuális térben, virtuális karakterekkel (ráadásul szuperhősökkel) helyettesítjük magunkat.

Mindez azonban semmit sem érne, ha a játék egész világa nem úgy és nem olyan formában lenne kialakítva, mint ahogyan azt a fejlesztők megoldották. A kinézet ugyanis enyhén hasonlít a képregényekre, azaz vastagított vonalakkal és meglepően színes ábrázolásmóddal fogunk találkozni. Ez sajnos nem jelenti azt, hogy egy kinézetét tekintve díjnyertes alkotással van dolgunk, de mivel a hangulati faktort jelentősen megemeli ez a megoldás, csak és kizárólag pozitívan beszélhetünk róla. A sok klisé mellett ez is hozzásegíti ahhoz a Champions Online-t, hogy egyedi és szerethető legyen, bár a legjobb kétség kívül az, hogy végre életre kelthetjük álmainkat, és tét nélkül lehetünk mi magunk is szuperhősök.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások