Nyolcszázezren használták az elektronikus ügyfélkaput

Nyolcszázezren használták az elektronikus ügyfélkaput

2009. október 6. 12:45, Kedd
Nyolcszázezren használták idén a kormányzat elektronikus közszolgáltató rendszerét, s két-három éven belül várhatóan mintegy négy és fél millióan választják majd az elektronikus ügyintézést a papír alapú helyett - mondta Baja Ferenc, a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára kedden Budapesten.

Az infokommunikációért felelős kormánybiztos a kormányszóvivői tájékoztatón utalt arra, hogy a rendszer európai uniós forrásból, 4,5 milliárd forintból jött létre. Baja Ferenc rámutatott: "ma azt az időszakot éljük, amikor az elektronikus ügyintézés törvényszerűvé válik Magyarországon". Ezt, mint mondta, törvényalkotással és a rendszer műszaki hátterének megalkotásával segítette elő a kormányzat. Baja Ferenc kitért arra, hogy a műszaki rendszer összekapcsolja az állampolgárokat, az ügyintézőket és a hitelesítést.

Az ügyfelek a www.magyarorszag.hu oldalon keresztül január 1-től külön személyes interaktív felületet is kialakíthatnak, amelyen keresztül az állam közvetlenül kiszolgálja őket egy értesítési tárhelyen keresztül. Több mint 300 központi szakigazgatási hivatal és az ország önkormányzatai hivatali kapukat nyitnak maguknak, amelyeken keresztül kapcsolódnak a központi rendszerre. Így a különböző hivataloknak nem kell külön kiépíteniük saját infokommunikációs rendszerüket, ami a gazdaságosság szempontjából előnyös, az állampolgárok pedig a központi rendszeren keresztül érik el őket - mondta.

Az államtitkár közölte: az ehhez kapcsolódó, múlt héten elfogadott kormányrendelet szabályozza az ügyfelek jogait és kötelezettségeit, és azt, hogy miként lehet a központi rendszerhez kapcsolódni a központi intézményeknek és az önkormányzatoknak. A kormányrendelet szabályozza a személyes adatok elektronikus eljuttatásának biztonságát garantáló feltételrendszert is - tette hozzá. A következő időszakban az elektronikus ügyintézés kiegészül a levéltári és az elektronikus fizetési szolgáltatásokkal. Ezeknek a szabályozása akkor kerül napirendre, ha megvalósulnak majd ennek a műszaki feltételei is - folytatta. Kérdésre Baja Ferenc utalt arra, hogy összességében sokkal többe kerülne, ha az elektronikus ügyintézés "robosztus nagy infrastruktúrájának" kiépítése helyett ezeket minden egyes hivatal saját magának építené ki.

Számítások szerint hozzávetőleg 6 milliárd forintba kerülne az államnak a papíralapú ügyintézés, ennyit spórolhatnak meg tehát azzal, hogy nem papíralapú űrlapokat töltetnek ki az ügyfelekkel, és nem postai úton érintkeznek velük. Hasonló léptékű megtakarítással számolhat a lakosság is - fűzte hozzá.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások