2009. október 19. 13:41, Hétfő
A helyi Hamisítás Elleni Hivatal felállításához szükséges intézkedések felgyorsítását kéri a Nokia a kenyai kormánytól. A mobilcég az új testület munkájától remél látható változást az afrikai ország hamisítás elleni fellépésében.
A Nokia kelet- és dél-afrikai részlegének kommunikációs menedzsere, Dorothy Ooko a kenyai Capital Business-nek adott interjújában elmondta, a jövőben a kormány által felállítani tervezett nemzeti Hamisítás Elleni Hivatal feladata lesz a hamisítás elleni küzdelem az országban. Létrejöttével egyértelműen elhatárolódik majd az egyes kenyai hatósági szervek vonatkozó feladatköre, amely egy tisztább és egyszersmind hatékonyabb fellépést eredményező helyzetet teremt majd.
Ooko hangsúlyozta, a Nokia azért szeretné, ha a kormány felgyorsítaná az új szervezet létrehozására és működtetésére vonatkozó intézkedéseinek folyamatát, hogy a hivatal mihamarabb megkezdhesse munkáját. A mobilcég munkatársa hozzátette, a Nokia természetesen nagyra értékeli a kormány eddigi hamisítás elleni intézkedéseit, és támogatja a bevezetni tervezett új, hamisítás elleni jogszabályt is, amely nagy összegű bírsággal bünteti a hamisításban érintetteket.
Ooko utalt arra is, hogy a politikai programok mellett az iparági és a fogyasztói oldal elkötelezettségére is szükség van a hamisítás elleni küzdelem sikerességéhez. Mint mondta, az eredeti termékeket gyártó és forgalmazó cégeknek együttesen kell kiállni a hamisítással szemben, a lakosoknak pedig körültekintően és figyelmesen kell eljárniuk vásárlásaik során, hogy a hamisítványokat elkerüljék.
Ooko mindezek mellett elmondta, a Kenyai Szabványügyi Hivatalhoz (Kenya Bureau of Standards, KEBS) hetente legalább három fogyasztói panasz érkezik hamis Nokia telefonok miatt. Hozzátette, szinte lehetetlen megbecsülni a hamis mobilkészülékek arányát a kenyai piacon.