Egyre több a webes sorozat

Egyre több a webes sorozat

2009. november 27. 12:03, Péntek
Nem csak a reklámszakmának, de a filmkészítőknek és a színészeknek is kiugrási, illetve bevételi lehetőséget jelentenek a netes sorozatok.

Az egyszerűen csak webizódoknak nevezett alkotásokhoz komoly reményeket fűz a reklámipar. Az új műsorokat egyre több rendező, forgatókönyvíró és színész fedezi fel magának. Az okok prózaiak: egyrészt pénzkereseti lehetőséget jelentenek, másrészt azt remélik, hogy így felfedezik őket a nagy filmstúdiók. Többek között netsorozatot készít Jennie Garth, a Beverly Hills 90210 korábbi szereplője is.

A filmes szakemberek és a cégek igényei ezen a területen is találkoznak. Utóbbiak olcsó és ideális reklámlehetőségeket keresnek, valamint biztosítva van, hogy sokan látják a hirdetéseiket. Egy-egy ilyen alkotás készülhet néhány 10 000 dollárból, de akár 2 millió dollárból is. A költségekben nagy szerepet játszik, hogy mennyire ismert szereplőkkel forgatják a részeket, hány részből áll egy évad és mennyire minőségi filmről van szó. "A célunk az, hogy egyre több embert érhessünk el" - jelentette ki Ellen Liu, a Clorox nevű tisztítószer-gyártó cég médiaigazgatója.

A vállalat támogatja Jennie Garth Garden Party nevű showműsorát, de korábban finanszírozta a Disney és a Nascar.com online sorozatait is. "A piac állandóan változik és az egyes márkák képviselőinek a médiavállalatokhoz hasonlóan kell gondolkozniuk" - jegyezte meg a jelenség kapcsán David Freeman, a Matter Ügynökség vezérigazgatója. Fontos azonban, hogy bármely reklámcég finanszírozza a gyártást, a netes sorozatoknál is a hangsúly a nézők szórakoztatásán van.

A folyamat egyébként 2007-ben kezdődött, akkor debütált ugyanis a később igazi sikertörténetté váló Quarterlife. Ezt követte a hazánkban is vetített, hasonló elveken alapuló Sanctuary (Génrejtek), amit a Csillagkapu készítői jegyeztek és amelynek főszereplője Amanda Tapping lett.

A módszer nálunk is terjed, az AXN idén szeptemberben elindította az AXN Player nevű szolgáltatását, melynek címén - a televíziós premiert követően - 7 napig lehet megnézni teljes mozifilmeket és sorozatepizódokat - természetesen mindenféle fizetési kötelezettség nélkül. A képminőség minden esetben a felhasználó internethozzáférésétől függ.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások