Nem mindenható a gyorsan terjedő netbook

Nem mindenható a gyorsan terjedő netbook

2009. november 27. 09:12, Péntek
A friss piackutatói eredmények alapján elmondható, hogy a netbook megoldások továbbra is gyors ütemben terjednek, ám a többség még nem hajlandó leváltani teljesértékű noteszgépét, asztali számítógépét.

Az IDC a Japánt nélkülöző ázsiai, csendes-óceáni régióban (APEJ) végezte el legújabb felmérését, amelyben elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy milyen eredménnyel jár az olcsó, lebutított netbook készülékek rohamos terjedése. A terjedés ütemét illetően nincs nagy meglepetés, amiben nyilván az ár kiemelkedő szerepet játszik, ám az is világosan látszik, hogy még Ázsiában sem mindenki hajlandó kukázni jól megszokott PC-it.

A felmérés adatai szerint az átlagos háztartásban 2009-ben két személyi számítógép kapott helyet, amelyek mellé a legtöbb esetben mintegy útitársként szereztek be egy-egy netbook készüléket. Ez utóbbi ugyanis a nagy többségnél nem vált az elsődleges eszközzé, hanem továbbra is kiegészítő szerepre kényszerül. A több mint 2200 megkérdezett vásárló válaszaiból világosan kitűnik, hogy a többség (mintegy 60 százalék) a következő beszerzésnél is teljesértékű, hagyományos mobil számítógépet keres majd, vagyis a gyártóknak nem kell attól tartaniuk, hogy a noteszgépek és laptopok a netbookok terjedése miatt szorulnának ki bizonyos piacokról, régiókból.

A régióban a személyi számítógépeket elsősorban online hírforrások, információk elérésére használták az idei évben, második helyen szerepelnek a játékok és az általában vett szórakoztatás, a dobogó harmadik fokára pedig az oktatás merészkedett fel. A vásárlók mintegy 30 százaléka vetemedett arra, hogy a netbook készüléket elsődleges számítógépként használja, ám ez csak Ausztráliában, Indiában, Malajziában, Szingapúrban, és Thaiföldön volt megfigyelhető, miközben Kína, Dél-Korea, Tajvan és Vietnam esetében ennél alacsonyabb arány volt a jellemző.

A kínai, maláj, indiai, valamint szingapúri válaszadók számára a garancia és a hivatalos támogatás bizonyult a legfontosabb szempontnak a vásárlás során, a PC márkája és az üzletek elhelyezkedése a leginkább érdektelen információk között szerepelt.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások