Mini Ninjas

Mini Ninjas

2009. november 28. 10:03, Szombat
Központi karakterünk Hiro lesz, aki ugyebár képes a mágiahasználatra. Alapból mindössze két varázslattal rendelkezünk, a mágikus kegyhelyek felkutatására szolgálóval és az állatokat megszállóval. Az állatok megszállása inkább csak vicces, mint hasznos, bár állatként könnyebben rálelünk a pályákon elszórt főzetalapanyagokra. Esetleg érdemes még kipróbálni, hogy megszállunk egy vaddisznót, és elkergetjük ellenfeleinket, vagy pedig medveként csapunk szét köztük.

Ezzel szemben az első varázslat a leghasznosabb a játékban, ugyanis ez mutatja meg nekünk, hogy az aktuális pályán merre vannak a mágikus szentélyek (shrine), amelyekből új varázslatokat nyerhetünk. Ezek megtalálása még csak félgyőzelem, ugyanis az aktiválásukhoz egy különleges növényre, az Amenome-ra lesz szükségünk. Nem kell megijedni, ezek általában a kegyhelyek környékén nőnek, nem kell sokat kutakodni utánuk. Összesen 12 varázslatot sajátíthatunk el, és érdemes mindet felkutatni. Ez már csak azért is érdekes, mert például a főellenfelet mágia nélkül lehetetlen legyőzni, és akadnak még ellenfelek, akiket csak mágiával likvidálhatunk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz!

Mindegyik karakter rendelkezik egy sima és egy erős támadással, plusz egy speciális harci mozdulattal. A sima támadások nem kerülnek semmibe, de a speciálisak igen. Az ehhez szükséges energiát a képernyő jobb oldalán látható piros gömbök jelzik, amiket ellenfeleink legyőzésével tölthetünk újra. A speciális támadások az adott karakter fegyveréhez vagy pedig a személyiségéhez vannak igazítva. Főhősünk speciális támadása az, hogy megállítja az időt, ezáltal lehetőséget kínálva nekünk arra, hogy kijelöljük az áldozatait, akiket egy csapással kivégez.

Következő hősünk Futo. Mint már említettem, ő brutális erejével és kalapácsával osztja az áldást, bár kissé esetlennek tűnik a sima támadások során. Az ő specialitása egy földre mért hatalmas csapás, mely körben sebzi a gonoszokat, tehát remek tömegoszlató képesség.

Utunk során a következő kis ninja, akivel összefutunk, Suzume lesz. Eme bájos ninjahölgy iránt barátságon túli érzelmeket táplál Hiro. Suzume harci képességeivel és zenei tudásával tűnik ki a többiek közül. Igen, zenei tudásával, ugyanis a kis hölgy fegyvere egy bambuszfuvola, mely a halálos fegyverként szolgál a kezében, mindemellett gyönyörű dallamokat is képes előcsalni belőle. Innen ered az ő különleges képessége, miszerint zenéjével elkábítja és legyengíti a körülötte lévőket, akik ezután egy csapással elintézhetők. Megemlítendő még az is, hogy Suzume büszke arra, hogy csak akkor használ erőszakot, ha az már elkerülhetetlen.

Utána fogjuk kiszabadítani Shunt, az egyetlen nyíllal rendelkező karaktert. Shun elég ambivalens személyiség, lévén ő a legaktívabb mini ninja, mégis képes akár napokat is mozdulatlanul tölteni egy tökételes találat érdekében. Ebből ered, hogy ő a legcsöndesebb az összes ninja közül. Specialitása pedig a tűzijátékkal telepakolt robbanónyíl, amely amellett, hogy szép látvány, kifejezetten erős is.

Nyilas barátunk után Torával fogunk összeakadni. Ő a csapat legfurább és egyben legenergetikusabb tagja. Azért fura, mert kis barátunk születése óta tigrisnek képzeli magát, és úgy is viselkedik. Fegyverei pedig az általa készített tigriskarmok, amiket igencsak nagy hatékonysággal használ. Tora az egyedi támadása során nekifut a célszemélynek, majd egy ugró támadással leteríti, akárcsak az igazi nagymacskák.

Utolsó harcosunk a lányok legfiatalabbika, Kunoichi. Nővéreként tekint Suzuméra, és nagyon tiszteli Hirót, mégis nagyon csöndes és magának való. Fiatal kora ellenére mégis őt küldte el elsőnek a mester, ami nem véletlen, látva milyen ügyesen bánik a naginatajával. Különleges támadása pedig az, hogy feje felett elkezdi pörgetni a lándzsáját, így sebezve meg mindenkit, aki elég botor ahhoz, hogy a közelébe merészkedjen.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz!

Ők tehát irányítható harcosaink, akik között egy karakterválasztó menü segítségével bármikor válthatunk, persze, ha már összegyűjtöttük őket. Mindegyik karakterhez tartozik egy bemutatkozó videó, amit a főmenüben az "extrák" menüpont alatt tekinthetünk meg. Érdemes megnézni ezeket, mert nagyon hangulatosra és viccesre sikerültek. De ezzel még nem ért véget a karakterek leírása. Az IO csapata beépített a programba némi karakterfejlődést is.

A legyőzött ellenfeleink és a kiszabadított állatok után kis sárga karikákat kapunk, amik XP-nek felelnek meg. Ha elegendőt gyűjtünk össze belőlük, akkor szintet lépünk. Sajnos nem szólhatunk bele, hogy milyen tulajdonságunk fejlődjön, hanem a program dönti el, hogy melyik szinten melyik fejlődjön. Tehát így növekszik majd életünk, KI-nk (ez az energiánk) és a speciális támadásokra költhető energia, ezáltal Hiro speciális képessége is, ami annyit tesz, hogy egyre több ellenféllel végezhetünk egy csapással. Érdemes megemlíteni még a főellenfelek elleni harcokat is. Ezek mindegyike egyedi és sajátos, ráadásul nem is túl nehezek. Lényegében arról van szó, hogy egy-egy elemet képviselő főmuftit kell legyűrni, keverve az ügyességi részeket és a manapság oly divatos quick time eventeket.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások