A Nokiának változásra van szüksége

A Nokiának változásra van szüksége

2010. február 3. 07:48, Szerda
A finn cég ugyan még mindig meghatározó a mobil piacon, de már közel sem tündököl a régi fényében. Olli-Pekka Kallasvuo természetesen tudja a sikert ismét elhozó receptet.

A vezető közel 30 éve dolgozik a Nokiánál, így túlzás nélkül állítható: nála aligha ismeri jobban bárki a mobilgyártó óriást. "Elfogadhatatlan, hogy sokak számára az iPhone az egyetlen mérce. Egyetlen készülék ugyanis nem felel meg mindenki igényeinek. Sok piac van és mi ezeken más modellekkel vagyunk sikeresek. Jelenleg 1,1 milliárd ember használ Nokia mobiltelefont, de mindegyiküknek megvan a saját oka arra, hogy miért az egyik vagy a másik modellt választották. Gyakran van úgy, hogy például a valaki által jónak tartott készüléket én egyáltalán nem tartom vonzónak. A lényeg az, hogy piacvezetők vagyunk a mobil ágazat minden területén."

"Természetesen sok riválisunk van. Akadnak régi konkurenseink, mint a Samsung, az LG vagy a Sony Ericsson és újak, mint az Apple, a Google és a RIM. A piac az elmúlt évek alatt konszolidálódott. A Philips és a Siemens kiszállt, de a helyükre most jönnek új szereplők: a Dell, az Acer és a Lenovo" - ecsetelte a helyzetet az eredetileg jogász végzettségű Kallasvuo. A gyógyszerészcsaládból származó szakember 2004-ben megmentette a vállalatot, majd 2 év múlva ő lett a vezetője. Kallasvuo házas és két gyermeke van.

"Számos új konkurens a számítástechnikai ágazatból érkezik. De nem szabad lebecsülni a távközlési ipar örökségét. Képesek vagyunk például rendkívül energiatakarékos eszközöket gyártani. Ezt a PC-gyártóknak még meg kell tanulniuk. Ráadásul minden területre megvan az ajánlatunk, függetlenül attól, hogy mobil vagy okostelefonokról, hordozható miniszámítógépekről vagy a netbookokról van szó. A mobilpiacon kőkemény verseny van. Itt csak az a szereplő nyerhet, aki kellően nagy és rugalmas. Amennyiben az egyik dolog hiányzik, akkor könnyen nehézségek adódhatnak. Elismerem, nekünk is gyorsabbaknak és mozgékonyabbaknak kell lennünk, éppen ezért módosítottuk a cég felépítését."

"Az ember soha sem lehet elégedett. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy mi soha nem csak egy készüléket fejlesztünk, hanem mindig egy platformot. Így van ez az érintőképernyős eszközöknél és a netbookoknál is" - hangsúlyozta a cégvezető. A Nokia minden területen igyekszik megjelenni. Az online szolgáltatásokban az Ovi portállal képviselteti magát, aminek már közel 80 millió regisztrált tagja van. Mivel az emberek naponta egymillió zeneszámot, illetve mobil alkalmazást töltenek le, így érthető, hogy a Nokia ebből a történetből sem akar kimaradni.

"Jelenleg már nem a termékek, hanem a szoftverek és az internetes szolgáltatások jelentik a legnagyobb kihívást számunkra. A számítógépes, mobil és webes piacok összeolvadnak. Mi már időben levontuk a konzekvenciákat és megnyitottuk a Szilicíum-völgyben az új fejlesztőközpontunkat, Berlinben pedig a navigációs alkalmazásokkal foglalkozunk. A Nokiának állandóan változásokra van szüksége. Most nyáron lesz harmincadik éve, hogy itt dolgozom. Nem gondoltam más munkára, sőt, mostanában még vonzóbb számomra, hogy itt dolgozhatok. A világ ugyanis korszakos változások előtt áll és mi, a Nokiánál részt vehetünk ebben a folyamatban. Szeretem ezt a vállalatot" - jelentette ki végül Olli-Pekka Kallasvuo.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások