Jó-e a sokféle mobilcsomag?

Jó-e a sokféle mobilcsomag?

2010. február 2. 09:16, Kedd
A magyarországi mobilcégek jelenleg összesen 156 alapcsomag szerint számláznak ügyfeleiknek. A szolgáltatók szerint a díjcsomagok sokfélesége sokkal inkább előnyt jelent az ügyfeleknek, mintsem bonyolult és átláthatatlan "tarifadzsungelt".

A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a magyarországi mobilszolgáltatók díjcsomagjai közül mintegy 91 kifutó konstrukció, amelyekre új megrendelést már nem fogadnak a mobilcégek, további 68 különböző díjszabás azonban bármikor elérhető a szolgáltatóknál. A díjcsomagok számát részben magyarázza, hogy az egyes előfizetési konstrukciók megszüntetésekor a szolgáltatók az ügyfelek megtartása érdekében nem zárják le kifutó csomagjaikat.

A meglévő díjszabásokat pedig csak akkor vezetik ki, ha az azokkal kapcsolatos ügyféligény marginálissá válik, ez azonban meglehetősen ritkán fordul elő - közölte a T-Mobile. A Pannonnál pedig az ügyfeleket az egyes díjcsomagok kivezetésekor sem sorolják át automatikusan másik tarifacsomagba. A társaság a díjkonstrukció megszüntetésekor felajánlja az előfizetőnek, hogy egy másik csomagra, szolgáltatásra válthat. Amennyiben egy megszűnő díjcsomag helyett felajánlott lehetőségek egyike sem felel meg az ügyfélnek, úgy lehetőség van az előfizetői szerződés felmondására - közölte a Vodafone. A szolgáltatónál hozzátették: az előző pénzügyi évben nem soroltak át előfizetőt, minden esetben lehetőséget adtak az ügyfeleknek a régi tarifacsomag megtartására.

Az átalánydíjas konstrukciók bevezetésének legnagyobb akadálya a T-Mobile szerint a használat mértékétől függő költségszerkezet, emiatt csak magas havidíj ellenében lehetne ilyen csomagokat piacra vinni. Ezek pedig a magyar mobil-előfizetők költési hajlandóságának ismeretében lényegében versenyképtelenek lennének. A szolgáltatónál hozzátették: a kínálatban vannak olyan tarifaelemek, amelyek költséghatékony módon teszik lehetővé az intenzív mobilhasználatot (például a csoporton belüli híváskedvezmény), s ezekre a havi díj ellenében választható konstrukciókra már van piaci igény.

A Vodafone-nál ezzel szemben érettnek tartják a hazai piacot az átalánydíjas konstrukciókra, a mobilcég ezért vezette be tavaly májusban a Silver és Gold Plus tarifákat, amelyek a csomag szerkezetét tekintve már közelítenek az átalánydíjas szolgáltatáshoz. A szolgáltatók szerint a jelenlegi tarifák átláthatók, a csomagok pedig egyszerűek. Sőt a T-Mobile-nál állítják: a díjcsomagok sokszínűsége inkább előny, a konstrukciók sokfélesége pedig a valós ügyféligények alapján alakult ki. A piac fejlődésével várhatóan újabb, meghatározó ügyfélcsoportok telefonálási és mobilhasználati szokásait kiszolgáló csomagok jelennek meg.

A hírközlési hatóság adatai szerint a Pannonnál jelenleg 21, a T-Mobile-nál 30, a Vodafone-nál 17 alapcsomag érhető el, ám a különböző ügyfélkedvezmények miatt ennél jóval több konstrukció szerint fizethetnek az ügyfelek a mobilszolgáltatóknak. Eszerint a Pannonnál 40 díjcsomag érhető el a számlás, kártyás, üzleti és lakossági, valamint mobilinternetes szolgáltatásokat is beleértve, míg a T-Mobile havidíjas konstrukcióban 44 hangszolgáltatási és 16 mobilinternetes díjcsomagot kínál (amelyekből 18-at, illetve 11-et már nem értékesít), míg a pre-paid ügyfelek hét hangcsomag és öt mobilinternetes konstrukció közül választhatnak, igaz, 11 olyan régi csomagot is használnak még kártyás ügyfelek, amelyekre a szolgáltató már nem köt új szerződést.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások