Megnézhető a letiltott videojátékos és melegreklámInformatika és tudomány
Megnézhető a letiltott videojátékos és melegreklám
2010. február 2. 14:40, Kedd
Három reklámot utasított vissza a CBS csatorna, mely a vasárnapi Super Bowlt fogja közvetíteni. A meleg társkeresőről szóló nem kerülhet adásba, míg a videójátékos esetében pár változtatást követően zöld lámpát kapott a spot.
Köztudott, hogy Amerikában az év legnézettebb tévéműsorának mindig is az éppen aktuális amerikai foci bajnokság döntőjének élő közvetítése számított. Ez azt jelenti, hogy miközben a legnézettebb sorozatok nézőszáma maximum 20-30 milliós lehet, addig az NFL utolsó meccsét megközelítőleg 100 millióan követik figyelemmel.
A nagy nézettségnek köszönhetően természetesen a rengeteg megszakítás alatt sugárzott reklámokért is rengeteget kell fizetni (30 másodpercért nagyjából 3 millió dollárt), s hogy minél hatékonyabb legyen az üzenet, a hirdetők ilyenkor speciálisan az alkalomra készített spotokat mutatnak be.
A vasárnap sorra kerülő meccs előtt a mellékelt videókon látható hirdetések "verték ki a biztosítékot" a CBS csatornánál, ezek leadásától a csatorna el is zárkózott. A Dante's Inferno című videójáték (viszonylag régi) reklámja nem tartalmával, a démonokkal és a harci jelenetekkel, hanem a "Go To Hell", vagyis a "Menj a Pokolba" szlogen miatt bizonyult emészthetetlennek a csatorna számára (ezt az EA kicserélte és az új verzióban már a "Hell Awaits" szerepel).
A meleg társkereső spotja azért, mert "a benne használatos megoldás kívül esik a CBS csatorna sztenderdjein", a GoDaddy doménregisztrációs weboldalé pedig azért, mert "sértő lehet emberek bizonyos csoportjára nézve".