Most olcsó a tévében hirdetni

Most olcsó a tévében hirdetni

2010. március 17. 09:25, Szerda
Bár a magyarországi televíziós műsorszolgáltatók reklámpiacán az erőviszonyok alig változtak 2009-ben, a tematikus tévécsatornák kellemes meglepetéssel szolgáltak hirdetőiknek.

Jó befektetésnek bizonyultak tavaly a tematikus csatornákon sugárzott hirdetések: a tévés reklámpiac zsugorodása ellenére a "kis" műsorszolgáltatók 10,4 százalékkal, 11,849 milliárd forintra növelték hirdetési bevételeiket a 2008-as felmérésben szereplő 10,733 milliárdról. Tavaly a válság miatt 59,95 milliárd forintra esett a magyarországi televíziós reklámpiac net-net, azaz ügynökségi jutalékoktól, bartermegállapodásoktól és emelt díjas sms-ektől megtisztított bevétele, ez 16 százalékkal kisebb a 2008-asnál - derül ki a Magyarországi Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) megbízása alapján az Ernst & Young által készített elemzésből.

A földi sugárzású országos televíziók - a Magyar Televízió, a Tv2 és az RTL Klub - továbbra is meghatározó szereplők, ám 48,1 milliárd forintos összesített reklámbevételük 20,85 százalékkal kisebb a 2008-as 60,776 milliárdnál. A 2008-as adatgyűjtéskor 29 műsorszolgáltató reklámbevételeit összesítette az egyesület, ám a MEME tavalyi felmérésében már 44 tévécsatorna eredményei szerepelnek.

A múlt évben sokkal több "kis" televízió sugárzott mérhető, a kimutatás szempontjából is értékelhető mennyiségű hirdetést - mondta Málnay B. Levente, az egyesület elnöke. Nem egyes tematikus piaci szereplők bevételei nőttek kiugró mértékben, hanem a tematikus adóknál elköltött reklámpénzek tömege nőtt, ami egyértelműen bizonyítja a szegmens piaci potenciálját. A MEME elnöke szerint a válság és a verseny hatására erős nyomás alá került hirdetési árak mellett ma már kimondottan jó befektetés a televízióban reklámozni, ráadásul a fogyasztók elérésének költsége alapján a reklámozóknak jobban megérik a tévés hirdetések, mint például a nyomtatott kiadványokban reklámozni.

A hirdetési formák alapján a magyarországi tévés piac reklámspotokból származó bevételei tavaly 15,5 százalékkal, 57,452 milliárd forintra csökkentek, míg a szponzorációs bevételek mintegy kétszer gyorsabban, 28,8 százalékkal, 2,502 milliárdra estek. A magyarországi rádiós piac reklámbevételei a MEME állásfoglalása alapján nem kerültek bele a felmérésbe. Ezt Málnay azzal magyarázta, hogy tavaly ősszel új csatornák vették át az országos kereskedelmi frekvenciákat. A két korábbi nagy rádió, a Danubius és a Sláger nem volt motivált az adatszolgáltatáshoz, a két új piaci szereplő műsorsugárzásának első hónapjai pedig még nem adtak megfelelően tiszta képet piaci teljesítményükről.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások