Bemutatkozott a Sniper: Ghost Warrior

Bemutatkozott a Sniper: Ghost Warrior

2010. március 27. 11:06, Szombat
A mesterlövész az FPS-ek talán legnépszerűbb választható karaktere és épp ezért nem meglepő, hogy számos külön programot kap eme osztály. Sajnos az eddigiek között csak elvétve akadt valóban jó játék, ám a most bemutatott, a City Interactive által fejlesztett Sniper: Ghost Warrior nagyon ígéretesnek tűnik.

A sztori elég sablonos és csak azért van, hogy nagyjából képben legyünk, mit is keresünk a pályákon. A Ghost Warriorban a világ vezetői egy nem létező dél-amerikai országba küldik a játékost, hogy az ottani véreskezű és zsarnok diktátort likvidálja. A Sniper cím azonban elég megtévesztő, hiszen a történetben két karakter van, ám csak az egyikük mesterlövész.

A másik jobban élvezi a hangos robajokat és az automata fegyvereket. A két karaktert felváltva irányíthatjuk és ezzel a húzással a Sniper: Ghost Warrior végül lefedi az FPS-ek teljes rajongótáborát. A bemutatott verzióban jól működött ez a váltás, hiszen az eddigi játékokkal épp az volt a baj, hogy a csak mesterlövészeket használó programok nem voltak elég változatosak és hamar unalomba fulladtak.



Ezzel ellentétben itt egy-két pálya után felkaphatjuk a fegyvereinket és a hagyományos FPS-ek legszebb pillanatait élhetjük át. A bemutatóban egy hatalmas olajfúró tornyon tehettünk rendet az "átlagos" katonánkkal, aki azonban képes volt fedezékbe is bújni, ha nagyon eldurvultak a dolgok. Erre szükségünk is lesz, hiszen egy pontos lövés és nekünk végünk.

A mesterlövésszel azonban teljesen egyedi élményt nyújt a Sniper: Ghost Warrior. Először is a HUD számos érdekes és hasznos információt nyújt számunkra. A kép alján találhat a láthatóság-mérő, mely azt mutatja, mennyire olvadtunk bele környezetünkbe. Ha ez teljesen feltöltődik, akkor érdemes felkészülni a nagyobb harcokra, hiszen ekkor az ellenfelek már tudják, hogy ott vagyunk és minden gyanús dologra azonnal tüzet nyitnak.

Ha benézünk a mesterlövészpuska látcsövébe új diagramok jelennek meg. A jobb felső sarokban látható kijelző a szívdobogásunkat mutatja, melyet minden mozgásunk befolyásol. Egy komolyabb futás után például ne nagyon akarjuk hasra vágni magunkat és egyből tüzelni, mert a kezünk remegése nehezíti vagy inkább ellehetetleníti a pontos célzást.



Már pedig pontosan célozni komoly kihívás lesz, hiszen nem elég egyenesen ráirányítani a célpontra a célkeresztet. Figyelembe kell venni a távolságot, a szél erősségét, a lövedék röppályáját és a többi, az életben is jelentkező körülményt. Szerencsére a készítők gondoltak a kezdőkre is és a Beginner's Mode bekapcsolásával a program megmutatja, hova is csapódik be a lövedék.

A Ghost Warriorban lesz továbbá egy időlassító mód is, mely nagy segítségünkre lesz az ellenfelek megölésénél. Ezzel egyébként kicsit átverhetjük a feljebb említett futás utáni lihegést, hiszen a lassítás bekapcsolásával lihegésünk és remegésünk lassabb lesz. Ha sikeresen befogtuk a célt és eldördült a fegyverünk, a kamera "bullet time" módba kapcsol és végigköveti a golyó útját a puska csövétől az ellenfél testéig.

A fejlesztők szakítottak az öngyógyuló mechanizmussal és a Sniper: Ghost Warriorban ismét a korábban megszokott EÜ-pakkok felhasználásával gyógyulhatunk. A játék már most nagyon ígéretesnek tűnik és szerencsére a City Interactive még idén kiadja a programot – természetesen PC-re is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások