Mitől lehet baljósabb a Batman: Arkham Asylum 2?

Mitől lehet baljósabb a Batman: Arkham Asylum 2?

2010. április 29. 10:32, Csütörtök
Denevérember története nem épp a legfelemelőbb sztori a szuperhősök világában. Bruce Wayne gyerekként végignézte, ahogy szüleit megöli egy tolvaj és eme borzalomból született meg Batman.

Ettől kezdve az igazságosztó életében egymást követték a szörnyűbbnél szörnyűbb történések és igazából soha nem lépett be életébe a felhőtlen boldogság. Ráadásul egy olyan küzdelmet folytat, melyből egyszerűen soha nem kerülhet ki győztesen, hiszen bűn mindig lesz. Erre a gondolatmenetre épít majd a Batman: Arkham Asylum 2 is.



Nem is olyan régen Kevin Conroy, a játék első részében a főszereplő hangját adó színész arról nyilatkozott, hogy a Rocksteady tervei szerint a második rész az elsőnél is baljósabb hangulatot áraszt majd magából. Példaként a Batman Beyond: The Return of the Joker című rajzfilmet hozza fel, mely hemzseg az erőszaktól és a brutalitástól. Lássuk, mitől is lehetne "darkosabb" a Batman: Arkham Asylum 2 az IGN és az 1UP kritikusai szerint.

Mindent elveszíteni

Bár remek kaland volt, a Batman: Arkham Asylum mégis egy elég helyhez kötött kalandot kínált. Eljutottunk Arkham szigetére, majd onnan szinte ki sem mozdultunk, míg végig nem vittük a játékot. Persze Joker az elején megígérte, hogy elpusztítja Gotham Cityt, ám szerintem senki nem aggódott a lakosokért.

Ha a folytatás baljósabb lesz, akkor mindenképpen sebezhetőbbnek kell mutatnia a főhőst. Az elődben ezt a célt szolgálták a Madárijesztő mérgétől "megjelenő" pályák, melyek valóban emlékezetesek voltak és remélhetőleg a folytatásban is visszatérnek ezek. De ha Robin valóban felbukkan a játékban, akkor nem "ártana", ha a történet során elfognák és megkínoznák vagy esetleg valahogyan ellenünk fordítanák.



Gonoszkodó gonoszok

Joker elég gonosz, talán a Batman univerzum legőrültebb alakja, ám az első részben azért ebből nem sokat mutatott. Bane kemény, ám senkit nem zúzott szét. Zsasz igazi őrült, ám híres kését egyszer sem használta, hiszen rögtön az elején egy mozdulattal levertük. A folytatásban biztos benne lesz Kétarc és Talia al Ghul, akik új színt hozhatnak a játékba.

Kétarc remélhetőleg beveti híres érméjét és a "darkosabb" vonulat jegyében így dönt egy ártatlan civil sorsáról. Vagy Ghul, aki egy bérgyilkos rend aktív tagja színre lépésekor rögtön levághatna pár rendőrt vagy őrt. Az ilyen húzásokkal egyértelműen elérnék a céljukat a készítők és valószínű ezeket be is vetik majd a játékban.



Nincs boldog vég, én vagyok a rossz

Aki látta A sötét lovagot, az pontosan tudja, mire is gondolunk eme pontban. A filmben Wayne elvesztette élete szerelmét, az utódjának kiszemelt Harvey Dent megőrült és kénytelen volt végezni vele, melynek következményeképpen ő lett Gotham City első számú bűnözője. Egy darkos történet nem végződhet másképp csak így.

A játékban elveszíthetjük például Robint vagy állandó segítőnket, Oraclet. Nyakunkba varrhatnának egy gyilkosságot, mely miatt az egész város ránk vadászik és nem csak a bűnözők, hanem a rendőrök ellen is harcolnunk kell. Utóbbiakat természetesen nem ölhetnénk meg - vagy ha igen, akkor annak később következménye lenne.

Persze a Rocksteady nem szorul mások ötleteire, ám akkor is jó dolog kicsit elkalandozni Denevérember igen változatos világában.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások