Állja a sarat a BlackBerry

Állja a sarat a BlackBerry

2010. szeptember 20. 11:48, Hétfő
Rácáfolva a szakmai körökben terjedő véleményekre, amelyek szerint terméke, a BlackBerry okostelefon már csak dicső múltjából él, jelentősen növelte eladásait, árbevételét és profitját is a Research in Motion (RIM).

BlackBerryből a tavaly ilyenkorinál 45 százalékkal több, 12,1 millió kelt el a társaság üzleti évének augusztusban végződött második negyedében, az árbevétel csaknem egyharmadával, a nettó nyereség több mint kétharmadával bővült. A jó elektronikus levelezési képességeiről ismert készülék használóinak előfizetői bázisa 56 százalékkal nőtt és ezzel immáron meghaladja az 50 millió ügyfelet.

A CNN Moneynak nyilatkozó elemzők szerint a váratlanul jól sikerült negyedév magyarázata elsősorban az lehet, hogy az okostelefonok piacának fejlődése még gyerekcipőben jár - az összes eladott készüléknek csak 20 százaléka tartozik ebbe a kategóriába -, ezért van tere a fejlődésnek. Ez azt jelenti, hogy egyelőre megférnek egymás mellett a telefonok és a gyártók, így az Apple iPhone-ja és a Google Android operációs rendszerét használó telefonok nem szoríthatták ki a piacról a BlackBerryt.

A RIM vezetése optimistán tekint az év hátralévő részére, várakozásaik szerint ki tudják majd használni a karácsony előtti vásárlási lázat, részben annak köszönhetően, hogy a boltok polcaira kerül termékük új változata, a BlackBerry Torch. A menedzsment abban is bízik, hogy sikerül rendezni az indiai és a szaúd-arábiai kormánnyal a telefon lehallgathatóságával kapcsolatos vitákat - a két kormány attól tart, hogy ha a RIM készüléke esetében nincs erre lehetősége a hatóságoknak, akkor a terroristák BlackBerryken fognak kommunikálni egymással.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások