Interaktív valóságjáték indult az interneten

Interaktív valóságjáték indult az interneten

2010. október 8. 14:26, Péntek
Egy 300 éve eltűnt hajó és a mesés kincs nyomába eredhetnek a diákok péntektől a www.tengernyikaland.hu oldalon, ha részt vesznek a Tengernyi Kaland című oktató tartalmú, alternatív valóságjátékban.

Háromszáz éve futott ki az Indiai óceánra a Holland Kelet-indiai Társaság kereskedőhajója, mesés kincsekkel a fedélzetén. A hajónak és a százmillió dollár értékű rakományának nyoma veszett, azóta senki sem látta. A rejtély feltárásához a titokzatos holland milliomos, Casper Van Doom kéri a diákok segítségét. A két hónapon át zajló játékfolyam 25 készségfejlesztő, oktató tartalmú, ugyanakkor szórakoztató játékot, feladatot tartalmaz, mindezt izgalmas történetre felfűzve. Az események nem nélkülözik a váratlan és kalandos fordulatokat sem. A játékot Cseh László úszó világ- és Európa-bajnok, olimpikon indította el a Fővárosi Állat- és Növénykert Akváriuma mellett pénteken.

A játékosok élő közvetítésben kapcsolódhatnak majd a Brazíliában zajló eseményekhez, a legszerencsésebbek pedig brazíliai tengeralatti kutatóberendezést is irányíthatnak - árult el egy-két titkot Fekete Zsombor játékfejlesztő, az Egyszervolt.hu portál munkatársa a sajtó képviselőinek tartott tájékoztatón pénteken Budapesten. Elmondta azt is, hogy 10 év fölötti fiataloknak ajánlják a játékot, de idősebbek is bekapcsolódhatnak. Ez a kaland egyben országos verseny is: a résztvevők a rövid regisztráció után pontgyűjtő játék részeseivé válhatnak, és a legtöbb pontot összegyűjtő kalandorok nyereményeket kapnak. Az egyéni győztes az lesz, aki a legtöbb pontot gyűjti, az iskolák versenyét az nyeri, ahonnan a legtöbb elszánt játékos érkezik.

Szalóky Károly Attila, az Octopus Tengeri Régészeti Egyesület elnöke felidézte, amikor kutatócsoportjukkal a brazil partoknál a Voetboog holland kereskedelmi hajó háromszáz éve elsüllyedt roncsai után kutattak Dél-Amerikában. "Amikor kiemeltem a gyantával teli tálat, a gyantában benne volt a hajóács ujjlenyomata. Mintha a történelem fogott volna kezet velem" - mesélte. Elmondása szerint azzal, hogy részt vesznek ebben a kezdeményezésben, átadhatják azt az óriási adathalmazt, tudást és tapasztalatot, amely felhalmozódott a "történelem kincseinek feltárása" közben.

Kalandokat átélve játék és szórakozás közben is lehet tanulni, új ismereteket szerezni, nem csupán vérrel és verítékkel - fogalmazott Kiss János Nemzeti Tankönyvkiadó Zrt. vezérigazgatója, hozzátéve: tankönyveik szerkesztésénél is arra törekszenek, hogy "kicsi játékosságra való hajlamot" belecsempésszenek. Az interaktív játék létrejötte, a kezdeményezés a Microsoft Magyarország, a Nemzeti Tankönyvkiadó, az Egyszervolt.hu, valamint az Octopus Tengeri Régészeti Kutató Egyesület együttműködésében valósult meg.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások