A fotók megosztása kerül előtérbe

A fotók megosztása kerül előtérbe

2010. november 12. 10:40, Péntek
Egy felmérés szerint javulni fog a gazdasági helyzet, ami önmagában hatni fog a fényképezőgép-eladásokra. Ugyanakkor a fejlesztések terén mintha ebben az iparágban gondos kezek, és nem a valós igények alakítanák a piacot.

Mondhatni, hogy a gazdasági válság egyik indikátora a fényképezőgép piac alakulása. A korábbi hírek 2011-re prognosztizálták a javulást, és az InfoTrend mostani felmérése azt igazolja, hogy helyesek voltak ezek az előjelzések. Az említett felmérés a nyugat-európai régiót egészében, valamint Franciaországot, Németországot, Spanyolországot és az Egyesült Királyságot egyenként is vizsgálta, és öt évre előre részletes forgalmi-becsléseket tartalmaz a leendő eladások vonatkozásában.

Kiderül belőle, hogy a válság okozta kritikus időszakban a fényképezőgépek esetében az egyszerű kezelhetőség és az alacsony ár késztette vásárlásra az átlagfelhasználót, míg az igényesebb fotózni vágyókat az ultranagy látószög és ultrazoom vezette a fotósszaküzletekbe. Minden korosztály egyformán képviselteti magát mint vásárlóerő, a különbség az igényekben van; más jellegű gépet használ például egy tinédzser és egy középkorú. A felmérés szerint a fényképezőgépek fejlesztési iránya egyéb okok miatt is alaposan megváltozott. Míg tíz évvel ezelőtt a filmes gép digitálisra cserélése volt a digitális fényképezőgép-piac fő mozgatórugója, mára ez már nem szempont. Ma már inkább a fényképezőgép internethez, és más eszközhöz való csatlakoztatása került előtérbe.


"Fontossá vált a fényképek barátokkal és családtagokkal való azonnali megosztásának lehetősége. Az okostelefonok képesek erre, a fényképezőgépek azonban lényegében nem. A felhasználók igényei hamarosan olyan eszközök irányába fognak terelődni, melyek képesek a fotók tárolására, megosztására, szerkesztésére és kinyomtatására." - mondta Mette Eriksen, az InfoTrend egyik igazgatója. Furcsa dolog ilyen információ birtokába jutni, mivel úgy tűnhet sokaknak, hogy gondos kezek irányítják igényeinket és alakítják a jövőbeli piacot. Nagyon sokan vannak ugyanis, akik elégedettek felszerelésükkel - az ilyenek nem potenciális vevők, nekik nincs mit gyártani és eladni. Valós igények természetesen nagyon is vannak, de a gyártók mégsem ezen irányokba fejlesztenek. Sokkal inkább folytatnak megapixelháborút, és telerakják a fényképezőgépeket olyan "forradalmi" automatikákkal, melyek nagy részét senki nem használja.

A fényképek internetes megosztása természetesen valós igény, mégis, öt évre előre ennek szolgálatába állítani a fényképezőgép-fejlesztést valahogy sántít - a fotózás világába egy ilyen szempont ugyanis nem nagyon illik bele.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások