Az IE 9 megváltoztathatja az online reklámpiacot

Az IE 9 megváltoztathatja az online reklámpiacot

2010. december 8. 23:46, Szerda
Az Internet Explorer 9-es változata egy különleges adatvédelmi eszközt fog tartalmazni. A Tracking Protection segítségével az emberek blokkolhatják majd a kéretlen adatgyűjtő szolgáltatásokat.

A különböző, úgynevezett nyomkövető szolgáltatások az internetezők számítógépein található sütifájlokat és Javascript-kódokat alkalmaznak információgyűjtésre, illetve a felhasználói szokások kielemzésére. Az így kapott eredményeket a cégek reklámcélokra vagy a webes ajánlatok javítására használják fel.

"A felhasználók ma alig vannak tudatában annak és éppen ezért nem is tudják ellenőrizni, hogy ki követi nyomon online tevékenységüket" - hangsúlyozta blogbejegyzésében Dean Hachamovitch, az Internet Explorer fejlesztéséért felelős menedzser, aki egyben a Microsoft alelnöke. A szakember szerint az IE9-ben bemutatkozó program azonban lehetővé teszi, hogy az emberek felismerjék a nyomkövető szolgáltatásokat és azokat képesek is lesznek blokkolni.

Get Microsoft Silverlight

A redmondi vállalat böngészőjének új változatában egy Tracking Protection List nevű adatbázisba kerülnek az internetes címek. Az Internet Explorer 9 ezt a listát kérdezi majd le akkor, ha a felhasználó egy hivatkozásra kattint vagy egy URL-t ír be a címsorba. Ezáltal megakadályozható a nyomkövető szolgáltatások háttérben történő automatikus elérése. A szoftver első telepítésekor ez a lista még teljesen üres lesz. Az internetezők maguk is elláthatják tartalommal, de akár egy meglévő online listát is átvehetnek. Az új funkció várhatóan az IE9 első RC-verziójában debütál, amely a tervek szerint jövőre jelenik meg.

Jon Leibowitz, az egyesült államokbeli Szövetségi Kereskedelmi Felügyelet (FTC) elnöke a The Wall Street Journal úgy nyilatkozott, hogy üdvözli a Microsoft bejelentését, míg az adatvédelmi szakemberek szintén támogatják a megoldás bevezetését és alkalmazását. Leibowitz egyúttal felszólította a többi böngészőfejlesztő céget és szervezetet is, hogy szintén integráljanak a termékeikbe ilyen nyomkövetést akadályozó funkciókat.

Randall Rothenberg, az online reklámipar érdekképviseletét ellátó Interactive Advertising Bureau ügyvezető igazgatója ugyanakkor aggodalmának adott hangot, mondván az új funkció segítségével könnyebben lesznek blokkolhatók az olyan reklámok is, amelyekkel az ingyenes internetes tartalmak finanszírozhatók.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások