2010 - legmeglepőbb - legrosszabbjai

2010 - legmeglepőbb - legrosszabbjai

2010. december 21. 19:16, Kedd
Az UGO.com egy érdekes listát tett közzé a napokban. A magazin kihirdette, hogy szerinte melyek voltak 2010 legrosszabb játékai és egy finoman szólva is érdekes összeállítás kerekedett ki belőle.

A magazin szerint 2010 11. legrosszabb játéka a számos helyen Év játéka díjjal jutalmazott Castlevania: Lord of Shadow. A rövid vélemény szerint a "klasszikus játék nagykonzolos része egy rakás szemét, mely kétségtelenül egy nagy játék - de közel sem jó. Ráadásul az újként tálalt ötleteket más klasszikusoktól lopták (lásd God of War és Shadow of the Colossus), melyek sokkal jobban alkalmazták azokat."

Tizedik lett az Aliens vs. Predator, mely a Sega kísérlete volt a népszerű sorozat feltámasztására. Sajnos azonban a dolog nagyon félresikerült. A Tengerészgyalogos kampánnyal még nem volt gond, az egy szimpla FPS lett. Ám az Alient vagy Predatort irányítva már kiderültek a program gyengeségei: nehéz irányítás, unalmas feladatok, ismétlődő játékmenet. Ezek hatására sok rajongó fordult el a sorozattól, mely talán már nem is folytatódik.



A kilencedik helyezettel már korábban is foglalkoztunk. A Naughty Bear koncepciója magában rejtette a kirobbanó siker lehetőségét, ám sajnos ezt nagyon sikerült elbaltázni. A játékban egy idegbeteg plüssmacit irányítottunk, akit nem hívnak meg egy szülinapira zsúrra és bosszúból megöl mindenkit. Sajnos azonban mindössze egy pálya volt a játékban és csak az "ellenfelek" illetve a környezet bizonyos részei cserélődtek, így hamar unalomba fulladt az egész.

Nyolcadik helyre "szorult" a Blade Kittens címen futó játék, mely az Live rendszerében elérhető. Az akciójáték főszereplője egy félig ember félig macska nő, aki kardjával oszt igazságot. Az újság szerint a játék egy merő unalom, melyet csak tetőz az egy kaptafára készült ellenfelek ostobasága.

Hetedik helyen áll a Final Fantasy XIV. A Square Enix játéka "már a kezdetektől komoly gondokkal küzd. Az MMORPG olyan bugos és unalmas volt, hogy a kiadó az ingyenes játéklehetőséget meghosszabbította pár hónappal, mert egyszerűen nem fizettek volna érte a játékosok. Horrorisztikus kezelőfelület, lag és bonyolult rendszer keseríti a játékosok életét." Nem csoda, hogy a kiadó a fejlesztők közel felétől már megvált.



A hatodik pozíciót szerezte meg a Prison Break: The Conspiracy, mely valóban szörnyű lett. A népszerű sorozat alapjaira épülő akció-kaland játék elméletileg egy lopakodós elemekkel megtűzdelt program lett volna, ám a rettentő grafika, a rossz irányítás, a nevetséges játékmenet megölte az egész dolgot. És akkor még a borzalmas harcrendszert nem is említettük meg.

A második komolyabb meglepetés a Call of Duty: Black Ops ötödik helyezése. A Treyarch modernkori FPS-e számos helyen indult az Év játéka címért és épp ezért meglepő eme rossz helyezés. Az indoklás szerint "az alap egy személyes kampánnyal még nem lenne gond, de a multis programozás szörnyűre sikeredett."

Negyedik a Splatterhouse, mely egy klasszikus játéktermi gép feldolgozásának indult. Sajnos a Capcom alaposan melléfogott a feldolgozással, mely "tele van QTE-jelenetekkel és unalmas kivégző animációkkal. De a legrosszabb, hogy a rettentő rossz kamerakezelésnek köszönhetően számos alkalommal zuhanunk majd a mélybe egy-egy magasabb helyről."



A dobogó alsó fokát a Dead or Alive Paradise foglalhatta el, mely a népszerű verekedős játékot csúfolta meg. A játékban ugyanis egy virtuális barátnőt nevelgethettünk, ami így elsőre talán nem is hangzik rosszul, de mi köze ennek az alapjátékhoz? Semmi. Ráadásul a lehetőségeink is igen korlátozottak és hamar unalmas lesz a program.

Sokan úgy vélték, hogy annyi melléfogás után a Sega végre visszatalál ahhoz a recepthez, mely Sonicot olyan népszerűvé tették. És az előjelek biztatónak tűntek a Sonic 4 kapcsán, "ám sajnos az irányítás megöli az egészet." Ennek ellenére jobban sikerült, mint a korábbi, 3Ds részek.

A legrosszabb díját pedig - óriási meglepetésre - a Heavy Rain kapta, melynek története "egy rosszabb CSI: Miami helyszínelők epizódot idéz. De a legnagyobb gond, hogy a Heavy Rain nem is játék: ez egy szimpla interaktív film, melybe nincs is beleszólásunk. Lássuk például a nyitó jelenetet, ahol is Jason fiúnkat elüti egy autó. És ez ellen mi semmit nem tehetünk, nem lehet megakadályozni az eseményt. Akkor minek irányítjuk Ethant?"

Mi továbbra is várjuk a szavazatokat 2010 Legjobb és Legrosszabb PC-s játékaira ([email protected]), melyre még mindig lehet szavazni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások