Megugrott a neten KGFB után tájékozódók száma

Megugrott a neten KGFB után tájékozódók száma

2011. január 31. 23:36, Hétfő
Közel 2 millióan kattintottunk valamelyik biztosítási oldalra a novemberi kötelező felelősségbiztosítás kampány közönségadatai alapján.

A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési kutatás adatai alapján 2010. novemberében több mint 1,8 millió hazai internetező látogatta meg valamelyik biztosító, vagy biztosítás közvetítő cég weboldalát, ez a 2009 novemberi számnál 50%-kal magasabb érték.

A 2010 októberi adatokhoz képest a növekedés közel 1 millió fő, tehát ennyien szinte bizonyosan a kötelező biztosítási díjak számítása és biztosítási szerződés megkötése miatt látogatták meg az oldalakat. A biztosítási portálokra egy hónap alatt átlagosan közel 4 alkalommal tértek vissza a látogatók, azaz jellemzően körültekintőek voltak és alaposan körbejárták a biztosítási díjak kérdését. Ezt az is alátámasztja, hogy legnagyobb biztosítási alkusz weboldal látogatóinak közel 60%-a járt még legalább egy másik biztosítási portálon, a látogatók egyharmada pedig kifejezetten másik biztosítás-közvetítői oldalt is meglátogatott.

A biztosítási portálok látogatói között népességbeli arányukhoz képest felülreprezentáltak a magasabb iskolai végzettségűek és a kistelepüléseken élők, ez utóbbi oka a biztosítási irodák nehezebb elérhetősége lehet. A kistelepülésen élők egyébként a biztosítási portálok heavy user csoportja: mindössze a látogatók 28%-a tartozik ebbe a célcsoportba, de hozzájuk köthető az összes oldalletöltés és az összes oldalon töltött idő 45%-a.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások