2010 két legjobb filmje közül az egyik nagy siker itthon

2010 két legjobb filmje közül az egyik nagy siker itthon

2011. február 15. 07:02, Kedd
Az év egyik legjobb filmje, a Social Network - A közösségi háló feledhető teljesítményt nyújtott itthon, a másik, A király beszéde azonban elbűvölte a közönséget, annak ellenére, hogy még vidéken alig vetítik.

Míg a Social Network - A közösségi háló itthon jött, látott és nem győzött, viszonylag hamar a süllyesztőbe került, s nagyjából 37 ezren látták, pedig 25 kópián került bemutatásra, addig A király beszéde már 10 nap alatt, mindössze nyolc budapesti moziban 36 ezer nézőt produkált. A teljesítmény nagyszerűsége pedig akkor látszik igazán, ha figyelembe vesszük, hogy a bemutató hétvégéjén 14 825-en váltottak a filmre jegyet, míg most 13 394-en, vagyis mindössze 3%-kal kevesebben, s ez meglehetősen ritka a 40-50%-os nézőelvándorlások korában.


Ezzel az eredménnyel egyébként a Budapest Film filmje a hétvégi toplista negyedik helyére volt jó, de természetesen a vászonátlag, az előadásonkénti bevételt vizsgálva magasan az első lett. Míg A király beszéde 8 moziból szedte össze több mint 13 ezer nézőjét, addig a Gnómeó és Júlia 45, míg Gulliver utazásai 49 mozi segítségével produkált nagyjából 14 ezret.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások