Valós idejű reklámokkal erősít a Facebook

Valós idejű reklámokkal erősít a Facebook

2011. március 30. 23:15, Szerda
A világ legnépszerűbb közösségi portálja új szakembert szerződtetne kommunikációs csapatába, mégpedig Barack Obama egykori szóvivőjét és valós idejű hirdetéseket is alkalmazna.

A The New York Times cikkében rámutatott, hogy a Mark Zuckerberg vezette társaság által kinézett Robert Gibbs korábban két éven keresztül Barack Obama szóvivője volt. A közösségi oldal mindenképpen szeretné megszerezni a szakembert, mivel komoly szerepet szán neki közelgő kampányában. A Facebook ugyanis a tőzsdére készül és Gibbs fő feladata a cég kommunikációjának irányítása lenne. A két fél eddig még csak előzetes tárgyalásokat folytatott, a vállalat nem rukkolt elő konkrét ajánlattal.


Robert Gibbs

Obama egykori szóvivője februárban hagyta ott a Fehér Házat. A The New York Times információi szerint Gibbs már számos korábbi kollégáját megkereste és a tanácsukat kérte a Facebook által kínált álláslehetőséggel kapcsolatban. Ennek oka, alighanem az, hogy korábban más társaságokkal is hírbe hozták, emellett felmerült az a lehetőség is, hogy ő lehet a Demokrata Párt új vezetője. Amennyiben a 39 éves férfi elfogadja a Facebook által kínált állást, úgy több millió dolláros fizetésre számíthat és az összeg mellé számos részvényt is kaphat.

A Facebookra mindenképpen ráfér az erősítés és a közösségi portál a The Social Network című film megjelenése óta mindent elkövet azért, hogy jelentős mértékben javítson a kommunikációján. Gibbs februári lemondását hivatalosan nem indokolták meg. Felmerült, hogy esetleg Obama komoly szerepet szán neki az újraválasztási kampányában, illetve hogy külső tanácsadóként jobban segítheti az elnök munkáját.

A Facebook az új szakember szerződtetése mellett technikai újdonságokkal is elő akar rukkolni. Az AdAge tudósítása szerint a vállalat valós időben szeretne reklámokat megjeleníteni. Az új rendszert jelenleg már tesztelik, de a folyamatba csak a regisztrált tagok egy százalékát vonták be. A megoldás a jövőben minden felhasználói tevékenységet és bejegyzést azonnal kielemez, s azok így közvetlenül felhasználhatóvá válnak a hirdetési ajánlatok számára, ezáltal még pontosabban elemezhetők lennének az emberek vásárlási szokásai.

A mostani hírek egyébként különösen azért érdekesek, mert a közösségi portál eddig szinte szabályosan rettegett a tőzsdétől. Tavaly februárban Sheryl Sandberg, a Facebook napi ügyekért felelős igazgatója még azt mondta: "Jelenleg nincsenek a tőzsdén való megjelenésre vonatkozó terveink. Ehelyett inkább arra összepontosítunk, hogy növeljük a regisztrált tagjainak és látogatóink számát. Ezzel párhuzamosan növelni szeretnénk a reklámbevételeinket is. A tőzsdén már csak azért sem kell most megjelennünk, mert képesek vagyunk a növekedésünket készpénz-tartalékainkból finanszírozni."

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások