Nagyot akar markolni a Halálos iramban 6

Nagyot akar markolni a Halálos iramban 6

2011. június 28. 18:22, Kedd
A Halálos iramban hatodik részét az egyik legkiemeltebb időpontban mutatják be, és az autós száguldozásokat minimálisra csökkentik benne.

Hogy állsz a Halálos iramban-sorozattal?
Mind az 5 részét láttam eddig.
3-4 filmet láttam a szériából.
Egy vagy két részét láttam
Még egyiket sem láttam.
A Universal Pictures úgy tűnik, hogy végleg felfuttatta a legnagyobb filmes sorozatok közé a Halálos iramban-szériát - pedig a harmadik rész után úgy tűnt, hogy el fog halni az autós franchise. A stúdió a napokban jelentette be ugyanis, hogy a hatodik Halálos iramban-film a nagyon sikeres 4. és 5. rész áprilisi premier időpontja helyett az egyik legkiemeltebb májusi pozícióban mutatkozhat be, 2013. május 24-én. Ez az amerikai Memorial Day-es hosszú hétvégét jelenti, mely dátumra idén a Másnaposok 2 rendezkedett be, de korábban olyan, biztos sikernek ígérkező filmek kerültek ide, mint az Indiana Jones negyedik, az X-Men-sorozat harmadik vagy az új Star Wars-trilógia szintén harmadik része. (Jövőre a Men in Black 3-nak jut ez a megtiszteltetés.)


Pedig sokáig nem tűnt úgy, hogy a hosszú életű lesz a Fast & Furious-franchise. Az első része, a Halálos iramban ugyan szolid siker volt, 2001-ben 40 millió dolláros amerikai kezdő hétvégével egészen 144 millió dollárig jutott el - azonban a film nemzetközi visszhangja meglehetősen csekély volt, Amerikán kívül még 63 millió dollár bevételt sem hozott az akkor még 38 millióba került nitrós kergetőzés. A folytatás adta magát, a 76 millió dollárba kerülő 2003-as Halálosabb iramban (2 Fast 2 Furious) azonban Vin Diesel távollétét megsínylette, s hiába startolt 50 millió dollárral az USA-ban, csak 127 millióig jutott el - cserébe nemzetközileg jobban szerepelt, hiszen 109 milliós bevétel képződött Amerika határain kívül.

A Universal sokáig filózott, hogy érdemes-e a csökkenő amerikai bevételek ellenére folytatni a sorozatot, s végül úgy döntöttek, hogy Rob Cohen és John Singleton után egy újabb rendezőnek, bizonyos Justin Linnek is esélyt adnak, a film történetét pedig Amerikából Japánba helyezik át. A koncepció első blikkre teljesen érthetetlen volt, de utána kiderült, hogy a stúdió egy alacsonyabb költségvetésű, de biztosabb bevételű sorozatot képzelt el magának. A Halálos iramban: Tokiói hajsza (The Fast and the Furious: Tokyo Drift) az eredeti szereplők nélkül természetesen alulteljesített Amerikában (24 milliós kezdés, 62 milliós bevétel), azonban nemzetközi szinten, köszönhetően Amerika hiányának, nem szerepelt sokkal rosszabbul, mint a második rész (96 millió dollár.) Ennek ellenére mindenki elkönyvelte, hogy a franchise-nak annyi, ha lesz is új Halálos iramban, akkor az szigorúan a lakossági piacra fog elkészülni.


Aki ezt hitte, jókorát tévedett, ugyanis 2009-re, a negyedik részre (Halálos iram - Fast and Furious) sikerült visszacsábítani az eredeti szereplőgárdát, azaz nem csak Vin Dieselt és Paul Walkert, hanem Jordana Brewstert és Michelle Rodriguezt is, afféle dupla vagy semmi-kísérlet keretében - ráadásul még a gyenge harmadik rész rendezője is kapott még egy esélyt. A Universal 85 millió dollárt szánt a filmre, titokban reménykedtek abban, hogy az első rész sikerét megközelíthetik vele. Nos, a "megközelítés" enyhe kifejezés, a jól sikerült Halálos iram, ki tudja miért, várt film és kirobban siker lett, a széria addig legtöbb bevételt hozó tagja: akár a 70 millió dolláros nyitány, akár a 155 millió dolláros amerikai összbevétel, akár a 208 milliós nemzetközi kasza tekintetében.

Az ötödik rész elkészítése innentől kezdve egyértelmű volt, az idei Halálos iramban: Ötödik sebesség (Fast Five) még több első részes szereplőt kapott, ráadásul The Rock személyében ismert vendégszínész is érkezett. A költségvetés immáron 125 millió dollárra nőtt, de a bevételek soha nem látott tempóban lódultak meg, már azokat is érdekelni kezdte a Halálos iramban, akik az addigi részeket nem látták. Szinte minden tekintetben csúcsot döntött az ötödik rész: 86 millió dolláros hétvégével lőtt ki a rajtgépből, 208 milliós amerikai bevételnél tart 9 hét után, a nemzetközi 389 milliós bevétel pedig majdnem duplája az ötödik rész Amerikán kívüli hozamának.


Megnézed a Halálos iramban 6-ot?
Biztosan.
Majd kiderül.
Biztos, hogy nem.
A Halálos iramban: Ötödik sebesség összességében tehát már 600 milliós bevételt jegyezhet - a kérdés, hogy van-e még út felfelé. A hatodik epizódról nem sokat lehet még tudni, csak annyi biztos, hogy a főszereplők mellett a 3-4-5. részt is készítő Justin Lin vissza fog térni. A legnagyobb meglepetést az az információszelet okozta, hogy a Universal stúdió úgy döntött, hogy megpróbálja minimalizálni a sorozat autóversenyes faktorát, a gyorsulásokat, s inkább rablós akciószériaként próbálja ezentúl eladni a Halálos iramban-filmeket, amikben persze autók is szerepelnek. Persze ennek jeleit már a legutóbbi részekben is felfedezni vélték sokan. A cél egyértelműen az, hogy az autós filmektől irtózó akciófilm-rajongók is jegyet váltsanak a hatodik epizódra.

A sorozat tehát igazi sikertörténet, melynek a receptjét sokan próbálják megfejteni, talán maga a stúdió sem tudja, hogy mitől működik ennyire a Halálos iramban. Nem is a sikere a meglepő, hanem annak mértéke, az, hogy egyrészt éppen az a negyedik és az ötödik rész halmoz rekordot rekordra (addigra a filmek már ki szoktak pukkanni), másrészt pedig, hogy egy "sima" akciófilmként már ugyanolyan vagy jobb bevételeket produkál, mint a leghájposabb látványfilmek és képregény-adaptációk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások