Magas a rosszul megtervezett webboltok bevételkiesése

Magas a rosszul megtervezett webboltok bevételkiesése

2011. szeptember 27. 09:13, Kedd
A rossz dizájn nagyon komolyan visszaüthet az online boltok üzemeltetőire. A túlzottan bonyolult vagy a nem megfelelően elrendezett oldalak az elmúlt 3 évben 500 millió fontos kárt okoztak az angol cégek tulajdonosainak.

A Head London nevű ügynökség munkatársai megállapították, hogy az ügyfelek a web 2.0 korszakában sokkal kevésbé türelmesek, mint korábban. Mindez azt jelenti, hogy a felhasználók gyorsan hangot adnak az elégedetlenségüknek akkor, ha egy vállalat honlapja nem nyeri el a tetszésüket, túl bonyolult, esetleg átláthatatlan. "Az internet teljesen új kommunikációs lehetőségeket alakított ki és a közösségi média szintén megváltoztatja majd a bevásárlások módját. Az ügyfelek most már inkább különböző csatornák között mozognak: ezek üzletek, online boltok, alkalmazások, amelyek képesek kielégíteni a vásárlói igényeket" - írta Paul Jervis, a Head London közleményében.


Az elemzők kiemelik, hogy egy jó honlapnak figyelembe kell vennie az emberek igényeit. Lehetővé kell tenni az ügyfelek számára, hogy maguk dönthessék el, milyen bevásárlási útvonalat követnek. Emellett figyelni kell arra is, hogy a rendszer működése mindenki számára könnyen nyomon követhető, a termékek szállítási ideje pedig rövid legyen. Fontos, hogy az üzemeltetők a mobil készülékekre optimalizált oldalakat és a mobil alkalmazásokat is csak megfelelő mértékben és számban használják. Végül, de egyáltalán nem utolsósorban: oda kell figyelni az emberek visszajelzéseire.

A piackutatók elemzése rámutatott, hogy az online vásárlók márkaspecifikusak, figyelnek az egyes dolgokra és részletekre. Mindez azonban egyáltalán nem jelent rosszat a boltok üzemeltetőinek, de aki nem figyel, az könnyen úgy járhat, mint a Morrisons áruházlánc, amely 2007 és 2010 között 314 millió font (!) veszteséget könyvelhetett el a rosszul megtervezett oldala miatt. A Dixons nevű elektronikai áruház és a Phones 4U sem járt sokkal jobban, előbbi vesztesége körülbelül 32,6 millió font, míg az utóbbié 17,5 millió font volt. A Tesco viszont - elsősorban a megfelelően áttekinthető honlapjának köszönhetően - 255 millió fonttal tudta növelni a bevételeit.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások