FIFA 12

FIFA 12

2011. október 8. 19:35, Szombat
A mesterséges intelligenciának hála érezhetően javultak olyan tulajdonságok is, mint a passzrendszer, ami a folyamatos szűrés és játékos-vizsgálat miatt szintén jobban működik, mint korábban valaha is. Észrevehetően precízebb lett ez a képesség, ugyanakkor a passzok erősségét immáron a hosszabb gombnyomással tudjuk meghatározni, ami finoman szólva is kényelmetlen tud lenni a forróbb helyzetekben.

Szintén az intelligencia számlájára írható, habár a fejlesztők új technológiaként emlegetik a labdavezetés képességének javulását, amely azonnal észrevehető változásokat hozott a FIFA 12-be. A focisták ezúttal már nem csak rohannak a labdával, hanem közben felnézegetnek, keresik a lehetőségeket, pillanatokra megtorpannak, majd egy megfelelő cselt kiválasztva továbbadják a labdát egy jobb helyzetben lévő csapattársuknak. Természetesen mindehhez rendkívül profi módon kell kezelni a játékot, ám az irányításról - és annak billentyűzetes hiányosságairól - egy kicsit lejjebb értekezünk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Előbb ugyanis át kell esnünk a játék negatívumain is, mert bár összességében rendben van a FIFA 12, hiányosságai így is akadnak. Ilyen például, hogy a segítség, a tréning továbbra is kényes pontja az alkotásnak. Akad ugyan oktatás, de egyrészt kevés, másrészt amint sikerült egyszer végrehajtanunk az adott kihívást, többé nem kísérletezhetünk vele. Ez például a megszokottan rossz tizenegyesek vagy szögletek lövésénél rendkívül hiányzik, hiszen akár több meccsünk is bukhat azon, hogy korábban be tudtuk-e gyakorolni ezt vagy sem.

Jómagam gyakran összetűzésbe kerültem - természetesen csak elméleti szinten - a bírói ítéletekkel, nem egyszer olyan apróság miatt kaptam piros lapot, ami miatt a valóságban egyáltalán nem osztogatnának, tehát jövőre érdemes lenne a meccsek levezénylőjének működését is rendszabályozni egy kicsit. Szintén nem tudtam mit kezdeni azzal sem, hogy a sztárcsapatok továbbra is mintha erősebbek lettek volna az ismeretlenebb kluboknál.

Ugyan lehet, hogy egy Manchester United a valóságban soha nem kapna ki például egy ismeretlen ír csapattól, de az esélyegyenlőség jegyében ez virtuálisan miért ne történhetne meg? Szerencsére az online játékmódok esetében az illetékesek létrehoztak egy új rendszert, amelynek köszönhetően nem a megszokott 5-10 sztárcsapat, hanem a nem túl ismert klubok is szerepet kapnak az összecsapásokban. Ezt alkalmazni kellett volna egyjátékos módban is, mert az erőviszonyok érezhetően egy oldalra billennek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ha már szóba került a multiplayer lehetőség, érdemes megemlíteni, hogy a megszokott opciók mellett újdonságok is érkeztek, így immáron online barátságos meccsek mellett a szemtől szembe idény is elérhető többjátékos módban. Az online módozatban egyébiránt sokkal jobban előjönnek azok az újdonságok, amelyeket fentebb kiemeltem, hiszen így a néha azért még labilis mesterséges intelligenciát felváltja egy hús-vér ellenfél, aki nem olyan kiszámítható, mint az MI.

A kibővített multis lehetőségek mellett természetesen az egyjátékos módban is fedezhetünk fel újdonságokat, PC-n ugyanis megjelent a "Be a Goalkeeper" lehetőség - Légy profi kapus -, ami a Légy profi játékos ikertestvére annyi különbséggel, hogy itt az automatikusan zajló mérkőzés közben nem egy csatár, hanem egy kapus felett kapjuk meg az irányítást néhány kiélezett helyzetben. Újítás tehát idén is akad bőven a FIFA 12-ben, ezzel pedig még mindig nem értünk a végére!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások