Így készült: Enslaved

Így készült: Enslaved

2011. november 5. 10:22, Szombat
A Ninja Theory a PS3-on megjelent Heavenly Sword sikerével elérte, amit akart: egy nagy kiadó támogatásával egy rendkívül sikeres új címet tettek le az asztalra. Ezek után abba foghattak, amibe csak szerettek volna.

A választásuk a nyugati témájú Enslaved: Odyssey to the Westre esett, melytől a bejelentés után mindenki sikert várt. Adott egy remek világ, érdekes szereplők, elsőre izgalmasnak tűnő játékmenet és nem utolsó sorban Andy Serkis, aki aktív szerepet töltött be a projektben.

"Úgy éreztük, hogy nagyon érdekes ötlet lenne Nariko karaktere mellé egy másik szereplőt is csatolni" - árulta el Mike Bell technikai igazgató a Heavenly Sword kapcsán. "Így született meg Kai. Nagyon sok jó ötlet jutott eszükbe a két karakter kapcsolata kapcsán és mindkettejükhöz egyedi játékmeneti elemeket adhattunk." Tameem Antoniades kreatív igazgató szerint a haver-rendszerbe oltott stratégiai elemek csapattá kovácsolták a két szereplőt.

"Nem akartunk úgynevezett kísérgetős küldetéseket, mert - lássuk be - ezek nem jelentenek túl nagy élményt a játékosoknak."



Az Enslaved alapötlete egy 400 éves kínai regény, a Monkey in Journey to the West volt, melyből több film illetve sorozat is készült. Ezeket egyikét, a Monkeyt a 70-es években az angol BBC televízió is műsorára tűzte és az elkészült játék nagyon sokban hasonlított a szériához. De azért akadtak nagyon nagy különbségek is. Monkey például az első változatban egy teljesen fehér hajú, leginkább egy albínó gorillához hasonlító férfi volt, ám ezt elvetették.

Tetszett az Enslaved?
Igen, remek volt (84%)
Elment (11%)
Gáz lett (5%)
Összesen 79 válaszadó.
Első körben az átvezető jelenetek készültek el. Ennek kiemelt szerepe van a kiadó keresésénél, hiszen teljesen más, ha már van mozgásban megmutatható anyag, mely alapján dönthet a kiadó, hogy vállalja a költségeket vagy sem. "Hónapokat öltünk a filmecskékbe" - árulta el Mike Ball. "Aztán a hónunk alá csaptuk a projektet és beutaztuk vele az Államokat, minden fontosabb kiadót felkerestünk és rengetegen érdeklődtek a projekt iránt. Aztán jött a Namco Bandai, akikkel rögtön egy hullámhosszra kerültünk és gyorsan meg is kötöttük az üzletet."

A biztos háttérrel a Ninja Theory végre elkezdhette az érdemi munkálatokat is a projekten. És ekkor lépett be a képbe a Heavenly Swordben is jelen lévő Andy Serkis, akire már az alapok tervezésénél úgy gondoltak, hogy a színész játssza majd Monkeyt. Fel is aggatták Andyre és a többi színészre a motion capture ruhákat és elkezdődött a forgatás". A jeleneteket egy az egyben eljátszották a színpadon a színészek, a mozgásukat pedig folyamatosan rögzítettél. Ahogy egyre jobban bemelegedtek a színészek úgy lett egyre több a rögtönzés, melyek többségét végül bevették.



Monkey, Trip és Pigsy mellett a legnagyobb figyelmet a környezetre, az Enslaved világára fektették a fejlesztők. "A legtöbb szinten uralkodik a Vörös. Ennek oka, hogy a csapat legtöbb tagjának ez a kedvenc színe, így egyértelmű volt a választás" - folytatta Ball. A környezeti elemek megvalósításában nagy segítséget és inspirációt nyújtott a History Channel Élet az ember után című sorozata.

Az Enslaved: Odyssey to the West 2010 októberében jelent meg és olyan társakat kapott maga mellé, mint a Civilization V, FIFA 11, Medal of Honor, Fallout: New Vegas és Rock Band 3. Az év végi hajrában a kritikusoknak is feltűnt a remekül sikerült játék és a Metacriticen is 80 pontos átlagot szedett össze. A legtöbb kritikus remekól szórakozott a programmal és az év egyik legjobbjának kiáltotta ki.

A vásárlók azonban nem voltak ilyen érdeklődők. Februárban egyértelművé vált, hogy az Enslaved megbukott. Alig 500 ezer példányt adtak el a programból, ami nagyon nagy csalódást jelent. A végelszámolásnál is csak 750 ezer darab talált gazdára. A Ninja Theory szerint a megjelenés időpontja lett elszúrva, mert a kritikák és a vásárlók visszajelzései alapján az Enslaved jól sikerült.

"Nagyon szeretnénk folytatni a programot. Egy nagyon jó kis világot teremtettünk meg és lenne még mit elmesélnünk. Azonban a játékvilág összetett dolog. Egy folytatásnál figyelembe kell venni a kiadó portfólióját, az első rész sikerét, az időzítést és a befektetést. Mindezen feltételeknek egyszerre kell teljesülni, ami nem mindig jön össze. Szomorú lennék, ha az Enslaved itt lezárulna és gondolom nem vagyok egyedül ezzel az érzéssel, de sajnos ezt majd csak az idő dönti el."

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások