Apple: az Amazon Kindle széttagolja az Android-piacot

Apple: az Amazon Kindle széttagolja az Android-piacot

2011. november 7. 15:27, Hétfő
Az amerikai konszernt közel sem zavarja a Kindle Fire megjelenése a táblagép-piacon, sokkal inkább egy lehetőséget lát benne. A cél az oszd meg és uralkodj elv megvalósítása.

Ben Reitzes elemző elmondása szerint az Apple vezetői azt az álláspontot képviselik, hogy a Kindle Fire megjelenése nem feltétlenül hátrányos a cégre nézve. Az Amazon tábla PC-jének köszönhetően ugyanis még széttagoltabbá válhat az Androidot futtató készülékek piaca és a különböző termékek gyártói egymással fognak versengeni, ahelyett, hogy minden erejükkel az almás vállalat eszközeit akarnák legyőzni. A szeptember végén bemutatott táblagépet a webes közösség jól fogadta és már az első napokban több százezer előrendelés érkezett rá. Azonban azzal, hogy az Amazon minden pénzét a Kindle Fire-be öli és mindent a növekedésnek rendel alá, egy meglehetősen kockázatos stratégiát választott.

Ben Reitzes Tim Cookkal, az Apple első emberével és Peter Oppenheimerrel, a cég pénzügyi vezetőjével folytatott beszélgetést, s a két szakember ekkor közölte, hogy üdvözlik a Kindle Fire megjelenését. Nyilatkozatuk szerint az új készülék új lehetőséget teremt az Apple számára arra, hogy növelje az iPad eladásait. A Kindle Fire ugyanis megoszthatja az Androidos tábla PC-ket vásároló felhasználókat és végső soron akár szét is szakíthatja az Android-piacot. Ezért sok összezavart felhasználó választhatja majd végül az Apple termékeit.

Cook és Oppenheimer kifejtette: az Amazon tevékenysége akár egy harmadik mobil platform kialakulásához is vezethet. A Kindle Fire november 15-én jelenik meg az Egyesült Államokban, bevezető ára 199 dollár lesz, így gyakorlatilag fele annyiba kerül majd, mint az iPad.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások