A konzolokat is leverik a mobilos játékok

A konzolokat is leverik a mobilos játékok

2011. november 10. 19:06, Csütörtök
Idén az okostelefonokon elérhető játékok a minikonzoloknál is nagyobb forgalmat bonyolítanak le, az Apple és a Google további terjeszkedése pedig az asztali konzolok TV-s szerepkörét veszélyeztetik.

Azt nem kell huszonötödszörre is megismételnünk, hogy az okostelefonok és táblák szinte minden más terméket lenyomnak az idei évben, enélkül is mindenki tisztában van a jelenlegi helyzettel - különben nem rohanna a többség a boltokba az új státuszszimbólumok mielőbbi beszerzése érdekében. A Flurry Analytics mégis érdekes elemzéssel állt elő, amelyből az derül ki, hogy a minikonzolok egyeduralmát immár sikerült megdönteni, ebben a kategóriában ugyanis az okostelefonok átvették a vezetést.


A hordozható játékokból származó bevételek megosztlása az Egyesült Államokban

2009-ben még alig 20 százalék volt a mobilos játékok piaci részesedése a szegmensben, ezt azonban 2011 végére sikerül egészen 60 százalékig feltornázni, így a Nintendo DS, a PlayStation Portable és társaik kénytelenek megelégedni a játékok 40 százalékával. A háromszoros növekedés nagyon jól lekövethető az éves adatok alakulásán, amely a következőképpen fest: a teljes forgalom 2009-ben az Egyesült Államokban 2,7 milliárd dollár volt, ez egy évre rá (a válságból kifele jövet) 2,5 milliárdra mérséklődött, idén pedig az előrejelzések szerint elérheti a 3,3 milliárdot. A minikonzolok ebből 2,2 milliárdot, 1,6 milliárdot, illetve 1,4 milliárd dollárt söpörtek be, míg az okostelefonokon elérhető játékok ugyanezen három évben 500 milliót, 800 milliót, majd pedig 1,9 milliárdot értek el - az idei évben került sor tehát a nagy áttörésre.

A siker titka a legtöbb elemző szerint az új, "fremium" kategória által kínált előnyökben rejlik, a vásárlók nagy többsége egyértelműen kedvezően fogadta az ingyenes, illetve legfeljebb 99 centbe kerülő alkotások megjelenését és elterjedését. Ez éles ellentétben áll a minikonzoloknál megszokott hagyományos modellel, amelyben 30-40 dollárt kérnek egy-egy címért, a gépezet akadozására pedig igencsak jó példa a Nintendo 3DS hűvösnek mondható fogadtatása, amely szintén nem kedvezett a minikonzolok szegmensének.

Az anyagban megjegyzik továbbá, hogy a Google és az Apple megjelenése a televíziós szolgáltatásokban (lásd Apple TV és Google TV) a hagyományos konzolok szerepének egy szeletét is kikezdheti - bár nem túl valószínű, hogy ezen két cég átveszi a nappalik feletti uralmat, a mobil kategóriában bekövetkezett változás láttán azonban nem is zárható ki ennek megvalósulása.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások