The Lost - a BioShock készítőinek titkos projektje

The Lost - a BioShock készítőinek titkos projektje

2011. november 22. 18:20, Kedd

Néha érdekes dolgokat hoz az élet. Az Irrational Games számos sikeres játékot készített mégis egy olyan program kellett egyik tervezetük megvalósulásához, mely angol nyelvterületen meg sem jelent.

A System Shock 2 sikere (ami anyagi tekintetben elég mérsékeltre sikeredett) után az Irrational Games lehetőséget kapott arra, hogy elkészítse első, konzolos játékát. Ez volt a The Lost, mely PS2-re és Xboxra lett megtervezve. "A The Lost egy elég vegyes játékmenettel rendelkező program volt" - árulta el Bill Gardner dizájner. "Olyan, mintha a Silent Hill, a Zelda és a Devil May Cry egy játékban találkozott volna."

A The Lost fejlesztése 2003-ban fejeződött be, de angol nyelvterületen soha nem látott napvilágot. A fejlesztők ugyanis a kész változat láttán azt tapasztalták, hogy a játék nem éri el a saját maguk által támasztott feltételeket és ezért nem adták ki. De két évvel később 2005-ben belépett a képbe az indiai FXLabs. A kiadóval Ken Levine, a csapat kreatív igazgatója ült le tárgyalni és azt tervezték, hogy betörnek vele az addig elég kiaknázatlannak tartott indiai piacra.


Az FXLabs azonban nem konzolos játékot szeretett volna, hanem PC-s programot, így elkezdődtek a portolás munkálatai. "Az FXLabs közel egy évet töltött el a játékkal. Átnéztek mindent, bekértek minden fejlesztői csomagot és pontról pontra mentek át a játékon. Végül valaki küldött nekem egy linket, melyen egy csomó Bollywoodi színász táncolt és énekelt, a háttérben pedig a The Lost képei pörögtek."

"Sokat változtattak a megjelenésen és az ottani ízlésvilághoz igazították a programot." A játék pár héttel később meg is jelent (csak Indiában) és pár fejlesztő vásárolt is magának egy-egy példányt. "Alapjaiban a játék ugyanaz a The Lost volt, amit mi készítettünk, csak egyszerűen bizonyos apróságok át lettek alakítva, hogy az ottani piacon is megállja a helyét a program."

"Nagyon furcsa volt játszani egy olyan játékkal, melyen éveket dolgoztunk, ám a végeredmény mégsem a mi érdemünk volt" - tette hozzá Gardner. "Ha nincs a The Lost, akkor nem lett volna BioShock sem. A System Shock 2 kudarca után minden dühünket és frusztrációnkat ebbe a játékba öltük és közben sokat tanultunk a konzolos programozásról és annak nehézségeiről. Utána már sokkal higgadtabban tudtunk nekifogni a BioShock fejlesztésének."

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások