A reklámosok szerint túl erősek az adatvédelmi szabályok

A reklámosok szerint túl erősek az adatvédelmi szabályok

2011. december 13. 07:54, Kedd
Visszavetné az internethez kapcsolódó üzleti tevékenységeket és a digitális innováció támogatását célzó uniós stratégia végrehajtását, ha elfogadnák az Európai Bizottság (EB) javaslatát az internetfelhasználók adatvédelmének erősítésére − állítja az online és interaktív marketinggel foglalkozó vállalkozások legnagyobb európai szakmai szövetsége, az IAB Europe.

Brüsszel szerint a közösségi portáloknak elő kellene írni, hogy kérjenek engedélyt a tagjaiktól minden esetben, amikor azok az oldalaikról fel akarnak lépni egy másik web site-ra, például rákattintanak valamilyen reklámra. Ezzel lehetne biztosítani, hogy ip-címük ne váljon másoknak könnyen hozzáférhetővé.

Brüsszel alaposan fel akarja frissíteni az 1995-ben elfogadott uniós adatvédelmi szabályokat, mivel a világháló akkor még gyerekcipőben járt. Másfél évtizede az elektronikus adatforgalom egy százalékát továbbították a világhálón, míg 2007-ben már 97 százalékát. Az adatcsere fejlődésével együtt párhuzamosan bővültek az illegális adatlopások, az EB ezért döntött az 1995-ös szabályok felülvizsgálata mellett, amit a szakmai szervezetek nem is elleneznek. Jelenleg minden EU-tagország külön szabályozza ezt a kérdést, ami 2,3 milliárd euró elveszett hasznot jelent az uniós cégeknek − idézte az EurActiv Viviane Redinget, a bizottság igazságügyi biztosát.

A felhasználókat hangsúlyosan figyelmeztetni kell adataik kiadásának veszélyeire − hangsúlyozta Reding −, ezért ajánlja az említett szigorítást, ami azzal járna, hogy a kattintás után egy engedélyező boksz jelenne meg (Biztos abban, hogy meglátogatja a következő weboldalt? kérdéssel), amire ismét rá kellene kattintani. Az IAB Europe szerint azonban ez a megoldás nehézkesebbé tenné az internet felhasználását, miközben az eredménye legalábbis kétes. Példaként a kéretlen levelek (spam) példáját hozzák fel: a reklámértesítéseket korlátozó szabályok bevezetése nehezebbé tette a hirdetések feladóinak és közvetítőinek a tevékenységét, ám egyáltalán nem fékezte meg a spamek áradatát.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások