Jurassic Park - The Game

Jurassic Park - The Game

2012. január 8. 05:40, Vasárnap
Igen, mind a négyet. Mivel késve jelent meg a program, így a Telltale volt olyan kedves, hogy egyszerre kaptuk meg az összes részt, azaz nem kell hónapokat várnunk a történet végkifejletének megismerésére. A sztori részletes kifejtésére azért volt szükség, mert bár a készítők Heavy Rainhez hasonló interaktív filmszerű játékot emlegettek a Jurassic Park - The Game kapcsán, végül ebből leginkább csak a film részt sikerült megvalósítani. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a játék lényegében egy négy részre osztott film, aminek egyes pontjain beleavatkozhatunk a cselekménybe. Erre kétféleképpen lesz lehetőségünk: klasszikus szerepjátékokat idéző módon és a pár éve nagy népszerűségnek örvendő Quick Time Eventek (QTE) formájában.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A klasszikus kalandjáték részben lehetőségünk van beszélgetni, tárgyakat használni, kombinálni, de az épp aktuális karakterünkkel nem mozoghatunk. Mindössze billentyűzettel vagy gamepaddel mozgathatjuk a képet, rákattinthatunk tárgyakra, és kontroller esetén a tárgy mellet látható gombot kell megnyomnunk annak használatára. Az esetek többségében váltogathatunk a helyszínek között, néha így szereplőt is váltva, amire gyakran szükség is van összetettebb feladatok megoldásánál. Például több lehetőségünk adódik továbbhaladni, és van egy tervrajzunk. Feladatunk a helyes út kiválasztása úgy, hogy folyamatosan váltogatunk a karakterek és a helyszínek között, és őket irányítva leírjuk a látottakat a tervrajznál lévő szereplőnek, majd visszaváltunk, és a hallottak/látottak alapján eldöntjük, melyik a megfelelő út.

Ezenkívül lesz még részünk nyomolvasástól kezdve időre történő feladatmegoldásig sok mindenben. Egy egész ötletes tipprendszert is kapunk, ugyanis a párbeszédes résznél a választható szövegek egy része magunkhoz szól, vagyis aktuális szereplőnk hangosan gondolkodva kommentálja az adott témakört, apróbb utalásokat adva a megoldásra.

A mozgalmasabb részeket a már említett QTE-vel oldották meg, vagyis a felvillanó gombokat kell a megfelelő időben megnyomnunk. Ezt eléggé univerzálisan használták fel, ugyanis a dinoszauruszok elől való meneküléstől kezdve a bozótvágáson keresztül, egészen a lopakodásig rengeteg dolognál fognak felvillanni képernyőnkön a jól ismert gombok. Igen, lopakodásnál is, ilyenkor a megfelelő időben kell lenyomni az adott billentyűt, és akkor hangtalanul léptünk, ha viszont elrontjuk, akkor sem kell pánikba esnünk, mivel az esetek többségében ekkor csak az értékelésünk romlik. Bizony, a játék minden fejezetet értékel, és teljesítményünktől függően osztályoz minket. Ha minden gombot eltaláltunk, akkor arany (T-Rex koponya), ha egyet-kettőt hibáztunk, akkor ezüst (Triceratops koponya), ha hármat-négyet, akkor bronz (Dilophasaurus koponya) értékelést kapunk, ha ennél is többet, akkor egyszerűen nem kapunk besorolást.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Nem kell megijedni, az eredmény nem befolyásol semmit, mindössze minket motivál arra, hogy jobb eredményért újrajátsszuk az adott részt. Sajnos ez motivációnak édeskevés, már csak azért is, mert a beígért lehetőség, miszerint döntéseink befolyásolják a történetet, nos, kimaradt. Választhatunk többféle megoldást is a történet folyamán egyes helyzetekben, de ezek maximum szövegbeli eltérésekhez vezetnek, a fő történeti szál változatlan marad. Visszatérve az akciórészekhez, előfordulnak majd olyan esetek is, amikor vagy a szereplő teljes mozdulatlanságára lesz szükség, vagy egy precizitást igénylő feladatot kell elvégeznünk. Ezt szerencsére nem gombnyomogatással oldották meg a Telltale emberei, hanem egy kis ügyességi mini játékkal. Az említett szituációkban megjelenik a képernyőn egy kis zöld kör, amit nekünk egy folyamatosan mozgó kör közepén kell tartanunk meghatározott ideig. Ez egérrel nem okoz gondot, viszont kontrollerrel nem egyszer fogunk vért izzadni a kis zöld kör helyén tartásával.

Szerencsére annyiban fair a program, hogy nem minden elrontott mini játék és QTE rész vezet azonnali - egyébként meglepően változatos ¬- halálnemekhez (gerinc-, nyak-, végtagtörések, egészben való elfogyasztás, mélybe zuhanás, felnyársalás stb., persze vér nélkül), hanem az események zajlanak tovább, és kapunk egy újabb lehetőséget korrigálni a dolgokat egy újabb jelenetben. Ezekből sajnos nincs annyi, mint amennyit szeretnénk, de annak a kevésnek is örülni fogunk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások